Elszámolták az utasokat, nehézkes volt a felszállás

iho/repülés   ·   2012.10.11. 13:41
cim

A Wizz Air HA-LPO lajstromjelű gépének személyzete az újonnan megnyitott Varsó Modlin repülőtéren felszállás közben a szokásosnál lassabb rotációt, orrfutó-elemelést tapasztalt. A lengyel légügyi hatáság vizsgálói szerint ennek az volt az oka, hogy valaki rosszul számolta meg az utasokat – adja hírül a brit repülési szaklap, a Flight International.

Az incidens július 31-én történt. A nehezen rotáló, de további problémák nélkül felszállt gép személyzete utazómagasságon ellenőrizte a fedélzeten lévők létszámát. Mint kiderült, a földi személyzettől kapott terhelési lapon feltüntetett 95 helyett valójában 148 utas volt a gépen. A hatvantonnás kalkulált felszállósúllyal szemben a valóságos adat 64,7 tonna volt. A személyzet a repülés folyamán aztán már ezt az adatot táplálta be a fedélzeti számítógépbe, és ennek a helyes adatnak az alapján történt meg a leszállási paraméterek kalkulációja – olvasható a Flight cikkében.

(fotó: Schulek Tibor)

A lengyel vizsgáló szervezet, a PKBWL a földi kiszolgáló személyzetet és annak hiányos súlyellenőrzési eljárását jelölte meg az incidens okaként, ugyanakkor azt javasolta a légitársaságnak, hogy az indulás előtti eljárásokba iktassa be a terhelési lapon szereplő utasszám és az eladott jegyek számának összehasonlítását – olvasható a szaklapban. Ez egészen pontos eredményt az esetleg mégsem repülő, de jegyet váltott utasok miatt nem biztos, hogy ad, de ilyen nagy eltérés a két szám között biztos nem lehet, mint ami a terhelési lapon feltüntetett, és az A320 fedélzetén lévő tényleges utasok száma között volt Varsóban.

Kapcsolódó hírek