Emléknaptár a magyar Semmeringről
Ez a páratlan vonalvezetásű szakasz az egy évszázadot sem érte meg: az 1882-es átadás után kilencvenegy évvel, 1973-ban szűnt meg az egy alagúttal és két viadukttal büszkélkedő vaspálya. A hidak ugyan túlélték a második világháborút, ám fokozatosan romló állapotuk (és az ezzel járó csökkentett pályasebesség) miatt grandiózus felújítási munkákat terveztek. Ez a rekonstrukció a nyomvonal felhagyásával járt, egy hosszabb és két rövidebb alagúttal, más vonalvezetéssel korszerűsítették a Budapest–Pécs vasút eme szakaszát.
A Stil Nuovo kiadó új falinaptárán a címlappal együtt tizenhárom oldalon – és egy, a vasútvonal történetét ismertető plusz lapon – láthatjuk a régi vonal szerelvényeit, a villamosítás előtti korszak emblematikus vontatójárműveivel. Csak ízelítőül: gyorsvonat dupla Púpossal, Nohabbal, Szergejjel, gőzmozdonyok, és a Kádár-előfutó vontatta különvonat.
A kiadó új naptára webáruházunkban már kapható!
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!