Emléknaptár a magyar Semmeringről

iho   ·   2017.10.20. 17:07

Ez a páratlan vonalvezetásű szakasz az egy évszázadot sem érte meg: az 1882-es átadás után kilencvenegy évvel, 1973-ban szűnt meg az egy alagúttal és két viadukttal büszkélkedő vaspálya. A hidak ugyan túlélték a második világháborút, ám fokozatosan romló állapotuk (és az ezzel járó csökkentett pályasebesség) miatt grandiózus felújítási munkákat terveztek. Ez a rekonstrukció a nyomvonal felhagyásával járt, egy hosszabb és két rövidebb alagúttal, más vonalvezetéssel korszerűsítették a Budapest–Pécs vasút eme szakaszát.

A képre kattintva a naptár összes oldala megtekinthető

A Stil Nuovo kiadó új falinaptárán a címlappal együtt tizenhárom oldalon – és egy, a vasútvonal történetét ismertető plusz lapon – láthatjuk a régi vonal szerelvényeit, a villamosítás előtti korszak emblematikus vontatójárműveivel. Csak ízelítőül: gyorsvonat dupla Púpossal, Nohabbal, Szergejjel, gőzmozdonyok, és a Kádár-előfutó vontatta különvonat.

A kiadó új naptára webáruházunkban már kapható!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.