Fehérorosz–orosz légicsata
A légitársaság hétfőn arról tájékoztatta az utasokat, hogy a Minszk–Moszkva menetrend szerinti járat nem indulhat el, mert az orosz szövetségi légügyi hatóság táviratban visszavonta a Belavia légitársaság repülési jogát az orosz légtérben. Így a gép nem indulhatott el Minszkből sem. A nyilatkozat szerint az orosz hatóságok nem indokolták meg a meglehetősen drasztikus lépést.
A válaszlépésre sem kellett sokat várni: Fehéroroszország viharsebesen az orosz gépek berepülési és leszállási engedélyét vonta vissza. Így a két ország között megszűnt a légi közlekedési kapcsolat. A Belavia légitársaság megígérte, hogy pórul járt utasai a jegy teljes árát visszakapják.
A csata újabb (jelenleg a legutolsó) fejezete is hamarosan lezajlott: a hírek szerint csütörtökig ideiglenesen felfüggesztették a kölcsönös kitiltásokat és a két ország légügyi hatóságai egyeztetnek a kérdésről, jelentette be a Belavia igazgatója, Anatolij Gusarov. Így leszállhatnak Minszkben az Aeroflot, a Siberia és az UTAir járatai is.
A fehéroroszországi közlekedési minisztérium szerint az egész ügy Oroszország miatt robbant ki, a Belavia kitiltásával saját légitársaságaikat akarták előnyösebb helyzetbe hozni a Minszk–Moszkva útvonalon. Minszk korábban elutasította az Aeroflot eddigi kettőről napi háromra emelt slotigényét. Feltehetően erre válaszul tiltották ki a Belaviát Oroszországból.
Az Aeroflot közleménye viszont azt tette közzé, hogy a Belavia a nyári menetrend indulása előtt nem igazolta vissza a napi harmadik járata beállítását, noha az orosz fél már erre is elkezdte a jegyek árusítását. A dolgot bonyolítja, hogy az eddigi megállapodás szerint az orosz és fehérorosz járatok száma meg kell, hogy egyezzen, a járatokat teljesítő társaságok száma azonban ezen belül eltérően alakulhat.
A Belavia álláspontja szerint ugyanakkor külön kell választani a megállapodásokat a Minszk–Moszkva és a Minszk, illetve más oroszországi desztinációk közti járatokról.