Fejleszti Sinkanzen-vonatait a JR Central
Szeptember 18-án hammamacui telephelyén mutatta be a japán vasúttársaság a hivatalosan N700-1000 sorozatú új vonatait, amelyek azonban a korszerűsítésre utaló ’A’ (Advanced) jelölés miatt N700A-ként fognak futni. A szerelvények szerkezete, külső dizájnja, és teljesítménye majdnem megegyezik a 2007-ben bemutatott N700-asokéval, azonban az N700A-k biztonsági, megbízhatósági, kényelmi és környezeti szempontból továbbfejlesztésre kerültek, kiemelt hangsúlyt fektetve az energia-megtakarításra. Utóbbit képviseli például a WC-helyiségekben elhelyezett LED-es világítás és az üléseket borító újrahasznosítható, poliészter huzat új mintázata. Műszaki szempontból a módosított féktárcsák, a forgóváz rezgését érzékelő rendszer, valamint az automatikus vonatbefolyásolás említhető legfontosabb fejlesztésként.
A 16 kocsiból álló vonatok 1323 utas számára kínálnak ülőhelyet, a kocsik között három „Green Class” is van. A szerelvény elején és végén található vezetőállásos kocsik nem rendelkeznek meghajtással; a sínre az energiát a 14 betétkocsi juttatja át, melyek közül kettőnek van áramszedője. Az N700-asokhoz hasonlóan az új vonatok 1 fokban dönthetőek az ívekben annak érdekében, hogy a Tokaido-vonal 270 kilométer per órás és a Sanyo-vonal 300 kilométer per órás maximális sebességét ki lehessen használni.
Az augusztusban leszállított első egységen jelenleg a végleges üzembe helyezés előtti ellenőrzéseket és tesztfutásokat végzik a Tokaido Sinkanzen-vonalon. A JR Central az első hat szerelvényt tervezi átvenni a jelen pénzügyi évben, a maradék hetet pedig 2013-ban. A vonatokkal a társaság a legrégebbi 700-as sorozatot cseréli le, melyek 1999-ben álltak szolgálatba a felkelő nap országában – írja a Railway Gazette.