Felélesztette egyik Jumbóját a Rosszija

iho/repülés   ·   2023.09.02. 09:00
rosszija

Az Aeroflot-csoport tagjaként a légitársaságnak van a legtöbb utasszállító Boeing 747-400-asa. Közülük az 522 férőhelyes, RA-73286 lajstormjelű óriásgép Moszkvából repült Juzsnij-Szahalinszkba, majd vissza.

Idestova egy éve parkoltatja a Rosszija a Jumbóit (szám szerint kilencet), menetrend szerint utoljára tavaly nyáron, belföldi forgalomban, Moszkva és a fekete-tengeri Szocsi között vitték a B747-400-asok az üdülővendégeket. Egészen most augusztus végéig, szeptember elejéig, amikor is ideiglenesen ugyan, de egy oda-vissza út erejéig az egyik négyhajtóművessel repülték az orosz főváros és a távol-keleti Juzsno-Szahalinszk közötti 6662 kilométeres távolságot. Az, hogy lesz-e folytatás, jelenleg bizonytalan.

Alapesetben a Rosszija az Aeroflot 18 járatával párhuzamosan tíz járatot tart fent ezen a desztinácion, és jellemzően a kétosztályos, 372 üléses Boeing 777-300-asait, illetve az ugyancsak kétosztályos, 457 üléses 777-300ER-t használja e célra. Augusztus 30-án Moszkvából odaútban, majd szeptember elsején vissza azonban a 22,7 éves, RA-73286 lajstromjelű, 522 férőhelyes 747-400-as repült, ami a típus reaktiválásán túl azért is érdekes, mert a Rosszija gépei a legsűrűbb székezésű B747-400-asok közé tartoznak.

Összehasonlításul az Air China repülőgépein 344, a Lufthansáén 371, az Asiana egyetlen megmaradt példánya esetében pedig 398 ülőhelyről beszélhetünk. Valamivel kevesebb a lábtér a Mahan Air és a Saudia repülőgépein: a Mahan Air főként Teherán és Dubai között repülő, aktív 747-400-asa (EP-MEE) 462, míg a Saudiáé 465 férőhelyes. Az Atlas Air 455 székes 747-esét az USAF, az Amerikai Egyesült Államok Légiereje használja, bár ennek a gépnek a székezése akár 528-ra bővíthető.

A legtöbb légiutast egyébként a nigériai Max Air zsúfolja össze Boeing 747-400-asban; a mekkai zarándoklatokra indított óriásgépei (5N-HMM és 5N-ADM), mindegyike 532 ülőhelyes. A Flightradar24 adatait szerint ez a két madár utoljára 2023 júliusában emelkedett a levegőbe.

Nyitóképünkön: a Rosszija usszuri tigris festésű 747-ese Szentpétervár Pulkovón 2017 májusában

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.