Feltámadó délvidék

iho/vasút   ·   2011.09.01. 10:43
Megvalósíthatósági tanulmány és hatáselemzés elkészítését kérték nemrég a Szeged–Szabadka–Csikéria–Baja vasútvonal újjáépítésére. A Vajdaság Autonóm tartomány által kért ajánlat nyertese a belgrádi (egyébként magyarországi irodát is fenntartó) COWI cég. Az uniós forrásokból készülő tanulmány eme hiánypótló vasútvonal esetleges újjáépítésével foglalkozik. A vasútvonal – mint oly sok másik – a trianoni békeszerződés után szűnt meg, Bácska visszatérése után egy rövid időre ismét felvették a forgalmat. A Magyarországon maradt vonalrész (Bácsalmás–Csikéria) személyforgalma 1960. november 1-jén szűnt meg, ám teherforgalomra még egy ideig igénybe vették (az árufuvarozási térképen is szerepel). A pálya járhatatlanul ugyan, de megvan.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!