Feltámadó délvidék

iho/vasút   ·   2011.09.01. 10:43
Megvalósíthatósági tanulmány és hatáselemzés elkészítését kérték nemrég a Szeged–Szabadka–Csikéria–Baja vasútvonal újjáépítésére. A Vajdaság Autonóm tartomány által kért ajánlat nyertese a belgrádi (egyébként magyarországi irodát is fenntartó) COWI cég. Az uniós forrásokból készülő tanulmány eme hiánypótló vasútvonal esetleges újjáépítésével foglalkozik. A vasútvonal – mint oly sok másik – a trianoni békeszerződés után szűnt meg, Bácska visszatérése után egy rövid időre ismét felvették a forgalmat. A Magyarországon maradt vonalrész (Bácsalmás–Csikéria) személyforgalma 1960. november 1-jén szűnt meg, ám teherforgalomra még egy ideig igénybe vették (az árufuvarozási térképen is szerepel). A pálya járhatatlanul ugyan, de megvan.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.