Ferihegyi újdonságok: kész az 1. móló, és a 2A check-in csarnoka

iho/repülés   ·   2020.08.13. 09:00
bud_molo01

Használatba vételi engedély, skandináv hangulat, végleg felejthető a „bádogváros”.

A tavalyihoz képest az idei júliusi 304 és félezer utas 81 százalékos visszaesés, viszont júniushoz képest nagyon jelentős a növekedés: „a legfrissebb adatokon már jól látható az utazási kedv fokozatos visszatérése, amely nagyrészt az új és újra induló járatoknak, az egyre bővülő útvonalkínálatának köszönhető, augusztusban már heti 500 közvetlen légijárat érhető el Budapestről, 98 úticélra” – írja a Budapest Airport minapi összefoglalója, hozzátéve, hogy a bevezetett egészségvédelmi intézkedéseknek köszönhetően az utasok biztonságosnak ítélik a  légiutazást a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről.

Közben két hír is tanúskodik arról, hogy a reptérkezelő igyekszik kihasználni a visszaesett forgalmat bizonyos fontos munkálatok elvégzésére, illetve befejezésére. Az egyik a 2A terminál utasfelvételi csarnokának padlóburkolat-cseréje, amely most fejeződött be a teljes területen: „Az utasfelvételi pultok előtti terület a felújításnak köszönhetően a korábbinál letisztultabb, jóval világosabb lett.”

Ugyancsak szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben adja hírül a Budapest Airport, hogy az utasok „birtokba vehették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vadonatúj, 1. móló névre keresztelt beszállítócsarnokának teljes területét”. Ennek a beruházásnak nincs köze a vírushoz. Mint akkor beszámoltunk róla, a tavalyi súlyos kritikák után a kormányzat részéről, megszületett a megállapodás arról, hogy Ferihegyen felszámolják a „bádogvárost”, és a diszkont forgalom számára is kulturált körülményeket teremtenek egy új létesítmény felépítésével, ennek első ütemét adták át januárban, ahogy akkor írtuk: félkészen is nagy könnyebbség volt az elkészülte.

Januárban a móló fele készült el, és azonnal nekiláttak a második ütemnek (fotók: Budapest Airport)

 

„A 11 500 négyzetméteres épület hatalmas üvegfelületei és fagerendái skandináv hangulatot teremtenek, a repülőgépek pedig csak néhány lépésnyire állnak az épülettől, így a be- és kiszállítás minden eddiginél gyorsabbá és kényelmesebbé válik."

„Az épület minden igényt kielégít, mostantól az utasok gyönyörű, komfortos körülmények között, tágas és a járványügyi szempontoknak is teljes mértékben megfelelő környezetben tölthetik a repülés előtti várakozási időt.”

A közlemény kiemeli: az 1. móló megépítése része a magyar kormány és a Budapest Airport közötti együttműködési programnak, a beruházást a Budapest Airport teljes egészében saját forrásból finanszírozta.

További információk:

  • „az új, 11 ezer 500 négyzetméteres épület több ezer négyzetméterrel növeli meg a repülőtér utasforgalmi területeit.
  • Az 1. móló fűtött-hűtött, világos tereibe megérkező vagy a járatuk indulására váró utasok kényelmét üzletek és extra szolgáltatások is biztosítják.”

„Az egyszintes, 5,2 méter belmagasságú épület nyolc gyalogos beszállítókapuja közvetlenül a repülőgép-állóhelyekre nyílik, ami zökkenőmentes, kényelmes beszállást tesz lehetővé, illetve további hat kaputól buszok szállítják majd az utasokat az épülettől távolabb parkoló repülőgépekhez.”

A 2A Terminál felől végig fedett az átjárás, akadálymentes mosdóblokkok várják az utasokat, és ami a bádogvárosban nagyon hiányzott: 2500 ülőhely.

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója a több mint egy éve tartó reptérfejlesztés „ékkövének” minősítette az 1. mólót. „12 hónap alatt 100 millió eurót fordítottunk fejlesztésre, és a beruházásokat a következő években is folytatjuk. A repülőtér menedzsmentje elkötelezett a létesítmények és az utasélmény folyamatos fejlesztése mellett, hogy továbbra is a régió legjobb repülőtere legyünk.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek