Fogasgőzösök évadja

iho   ·   2014.04.10. 07:45
00kicsi

Nagy ünnepségre készülnek Tiszolcon, a fővárosi istvántelki gőzösműhelyben pedig az OKÜ 5 fogasmozdonya szépül. Igazi unikum a normál nyomtávú fogasgőzös: egy Magyarországon ismert gyár, a svájci Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik, Winterthur építette 1907-ben. A mozdony az adhéziós pályán 35, a fogaslécesen 12 kilométer per órás legnagyobb sebességgel közlekedhetett.

A felújítás előtti állapot<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Pénzes Sándor felvételei)

Habár az ózdi vasútüzemre 1964-ben három, dízel-hidraulikus mozdony érkezett, az OKÜ 5 gőzöst hivatalosan csak 1989-ben selejtezték. Egy ideig üzemelési helyéhez közel, a hódoscsépányi üzemben, majd a gyászos véget ért kisterenyei fűtőházban tárolták, Istvántelekre 1997-ben érkezett. Több mint tizenöt év után újul meg az érdekes gép, érdemes lesz megcsodálni!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.