Forgalomban a szerb Uzsgyi

iho/vasút   ·   2012.03.11. 16:30
00

A jármű még 2011 júliusában érkezett, több mint harminc év után az első új beszerzés. Az orosz  Metrovagonmas nem egyedüli gyártó: Mercedes motor, Voith erőátvitel, Knorr-Bremse fékrendszer adja a „pluszt”.

A tizenkét motorvonatos megrendelés első példányát Milovan Marković, a Szerb Vasutak (Železnice Srbije – ŽS) vezérigazgatója adta át ünnepélyesen Belgrád Dunai (Beograd Dunav) pályaudvarán. Még két szerelvény érkezik márciusban, a flotta 2012 végére lesz teljes.

A motorvonat első napja Versecen<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: Vrsac Info, Allen Sari felvételei)

Az új, 711-es sorozatszámot kapott motorvonat március 7-én kezdte meg menetrend szerinti üzemét a következők szerint:
2600 Vrsac 05:15–Beograd Dunav 07:01
2601 Beograd Dunav 07:20–Vrsac 09:06
2602 Vrsac 09:26–Pancevo Gl. 10:38
2603 Pancevo Gl. 11:20–Vrsac 12:30
2604 Vrsac 13:25–Pancevo Gl. 14:38
2605 Pancevo Gl. 15:04–Vrsac 16:05
2606 Vrsac 16:45–Beograd Dunav 18:45
2607 Beograd Dunav 19:20–Vrsac 21:03
Hétvégén csak az első és az utolsó, Belgrád–Versec vonat közlekedik.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.