Friss vasúttechnológiai fejlesztések

iho/vasút   ·   2012.11.17. 09:00
forgovaz

Különféle számítógépes modellezések és szélcsatornában végzett tesztek is azt igazolják, hogy a teherkocsik lefedésével javítani lehet azok légellenállási tényezőit, ezáltal jelentős mértékű megtakarítást lehet elérni a mozdonyok üzemanyag-használata terén – jelentette be az üvegszálas technológiák fejlesztésével foglalkozó Structural Composites of Indiana.

Az Indiana állambeli Ligonierben található amerikai cég számos iparág termékeihez gyártott már üvegszálas alkatrészeket, így Egyesült Államok-szerte ismert márkanévnek számít a hajózás, a mezőgazdaság, a korrózióvédelem, a vasút, a hadiipar és a szabadidős termékek területén is. Az SCI egy új vállalatot is létrehozott United Railcar Covers néven, mely az anyacég vasúti ágazatban végzett tevékenységét kezeli. Az URC olyan burkolatok tervezésével foglalkozik, mely védi a rakományt a széltől, esőtől, hótól, jégtől vagy portól, valamint a szivárgást is megakadályozza – számol be a Railway Gazette.

Az Axiom Rail megszerezte az engedélyt arra, hogy egész Európában használni lehessen saját fejlesztésű, TF25E típusjelű forgóvázát – adja hírül a Railway Gazette. A Német Vasút teherszállítási ágának az Egyesült Királyságban működő leányvállalatához, a 2009-ig EWS-ként ismert DB Schenker Rail UK-hoz tartozó Axiom Rail a brit sziget egyik legnagyobb, vasúti járművek karbantartásával, felújításával, azokhoz szükséges alkatrészek, valamint felfüggesztési rendszerek előállításával foglalkozó vállalata.

Az új fejlesztés két szempontból egyedi az 1999-ben bemutatott elődhöz, a TF25-ös képest: a primerrugózás hidraulikusan csillapított tekercsrugók által történik, míg a merev szekunder rugózást gumierősítésű oldaltartók végzik.

Az új TF25E forgóváz (fotó: Railway Gazette)

A Németországban és Franciaországban végzett tesztprogramon a forgóváz futásjósági és futásbiztonsági szempontból is teljesítette az EN 14363 számú, valamint az UIC 518 és 518-2 számú döntvények előírásait, így 120 kilométeres sebességig, valamint 25 tonna tengelyterhelésig használhatóvá vált. A gyártó közleménye szerint a hidraulikus lengéscsillapítású TF25E a hagyományos tervezésű forgóvázakhoz képest kevésbé veszi igénybe a sínt, alacsonyabb a gördülési zaja, továbbá kevesebb a karbantartási igénye is.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.