Haladnak a Beszkid-alagút építési munkálatai
Az Ukrán Államvasút (UZS) beruházásában új alagút épül a Kárpátok gerince alatt a Munkács–Lviv vasúti fővonalon. Az alagút várhatóan 2017 végére készül el, jelentősen hozzájárulva a vasútvonal kapacitásának növeléséhez és működése stabilitásához.
Az eredeti, egyvágányos Beszkid-alagút építése 1887-ben kezdődött és 1891-ben adták át a forgalomnak. A vasúti pálya akkor normál, 1435 milliméteres nyomtávval épült, amelyet széles nyomtávra, történelmi okokból 1939-ben építettek át.
Az alagút kiemelkedő jelentőségű az ukrán gazdaság szempontjából, hiszen az összes tranzitszállítás negyven százaléka ezen az útvonalon történik, amely része az V. Páneurópai folyosónak is.
Mára a régi alagút igen leromlott állapotba került, keresztmetszete és kapacitása sem felel meg a szállítási igényeknek. A megfelelő szigetelés hiánya miatt számos helyen vízszivárgás található benne, amely a téli időszakban jelentős mértékű jegesedést is eredményez.
Az Ukrán Államvasút ezért megkezdte egy új alagút megépítését. Az új kétvágányos alagút a régitől mintegy harminc méterrel délre azzal párhuzamosan épül. Tervezési hossza: 1764,5 méter, szélessége 10,5 méter, magassága 8,5 méter. Elkészülte után a régi alagút kiszolgáló alagútként és vészkijáratként fog funkcionálni, a régi és az új alagút három összekötőfolyosóval fog egymáshoz kapcsolódni. Az új alagút irányonként napi 92 vonat számára biztosít megfelelő kapacitást.
A beruházást az Európai Beruházási Bank (EIB) 55 millió euró, valamint az EBRD 35 millió euró összegű kölcsönnel, az Ukrán Államvasút pedig 15,8 millió euró összegű saját forrással finanszírozza.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!