Háromszázas Csörgők továbbították szinkronban a pünkösdi zarándokvonatokat
Mozgalmas ugyanakkor sikeres hosszú hétvégén van túl a MÁV-Start debreceni JBI–TSZVI csapata. 418-300 sorozatú dízelmozdonyokkal, eredményes üzemi szinkronmenetekben továbbították a pünkösdi zarándokvonatokat a Debrecen–Érmihályfalva, illetve az Érmihályfalva–Debrecen útvonalon.
Az első szinkronüzemre átalakított remot Csörgő-pár (418-321, 418-325) remekül vizsgázott új szerepkörében. Az akár tizenöt kocsiból álló, a csíksomlyói búcsúba zarándokokat utaztató szerelvényeket könnyedén, egy mozdonyvezetővel továbbították. A stabil 50 Hz fűtési frekvenciát az első gép szolgáltatta, a hátsó, vezérelt mozdony a kellő többletvonóerőről gondoskodott. A vasútfotósok azonban valószínűleg csalódtak, hiszen elmaradt az eddig kötelező látványelem, a klasszik Szergejek füstfelhője.
Mivel a menetek sikeresek voltak, a debreceni fűtőházban további 418-300-as sorozatú mozdony szinkronüzemre történő átalakítása kezdődik meg. Érdekesség, hogy a két Csörgő nemcsak egymás után kapcsolva, a vonat elején képes szinkronüzemben dolgozni, hanem akár a vonat két végén is működhetnek együtt. Így elmaradhat a végállomásokon a körbejáratásuk (lásd még: ingavonati üzem). Érdemes lesz rájuk figyelni, mert akár már az idei nyári balatoni csúcs üzemben találkozhatunk velük.
Papp György felvétele Érmihályfalvánál készült a május 20-án visszaérkező zarándokvonatról.
(Jelmagyarázat: JBI, azaz járműbiztosítási igazgatóság; TSZV, azaz területi személyszállítási és vontatási igazgatóság)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!