Hason csúszva állt meg a UTair Boeing 737-ese Uszinszkban, Oroszországban

Maron Szilárd Ákos   ·   2020.02.10. 08:35
265

A UTair Boeing 737-524(WL) típusú, VQ-BPS lajstromú, 22 éves repülőgépének a főfutóműve összecsuklott a futópályára való kemény landolásnál, majd végül a gép a pályaközéptől jobbra kicsúszva, hason és a hajtóműveken állt meg. A baleset időpontjában a repülőtéren –20°C-os fogcsikorgató hideg uralkodott, a futópálya havas, jeges volt. A fedélzeten kilencvennégy utas és a hat fős a személyzet tartózkodott. A fedélzetet mindenki sérülés nélkül hagyta el a vészcsúszdákon keresztül.

Azonban nem egy utas volt, aki a kézipoggyászával együtt hagyta el a fedélzetet, amely pedig nemcsak nagyon veszélyes, de sajnos gyakran elő is fordul. Legutóbb a Wizz Air, Debrecen–Párizs, Beauvais-ra közlekedő járatánál fordult elő január negyedikén, amelyről lapunk is beszámolt.

Az utasok éppen elhagyják a fedélzetet (fotó: vk.com/Авиация Коми)

A portálunknak nyilatkozó, egy másik légitársaságnál dolgozó vezető légiutaskísérő kiemelte: „Nagyon fontos, hogy bármilyen természetű evakuáláskor az utasok ne vigyék magukkal a kézipoggyászaikat, mert megnehezíti vészhelyzetben a kijutást, így mondjuk, ha tűz van a fedélzeten, lásd az Aeroflot Szuhoj esetét, utasok, kollégák veszíthetik el életüket, más felelőtlen, helytelen magatartása miatt. Főleg a légiközlekedésben nagyon fontos betartani a szabályokat, ahogyan azokat mi elmondjuk az utasoknak, hiszen egy vészhelyzetben csak ránk támaszkodhatnak. Általánosságban egy gép kiürítésére 90 másodperc áll rendelkezésünkre, ez idő alatt mindenkinek el kell hagynia a fedélzetet. Ez a viszonylag rövid idő pedig pillanatok alatt eltelik.

Egy vészhelyzeti evakuálást pedig úgy, ha az utasok magukkal viszik a csomagjaikat, nem lehet levezényleni mindössze 90 másodperc alatt, ezen más élete is múlhat, ha olyan helyzet van. A lényeg az, hogy a kézipoggyászokat minden esetben a gépen kell hagyni, akármilyen érték is van benne, az emberélet és a gyorsaság az első.”

Kézipoggyász a kézben: megint fontosabb a pogyó, mint a biztonság

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.