Hatalmas állami vasúttársaság jöhet létre Kínában

MTI/iho   ·   2014.11.01. 13:45
cnrcsr0

A korábban Kínán belül egymással versengő China CNR és CSR hosszas találgatások és híresztelések után erősítette meg, hogy összeolvadást tervez. A folyamat pontos részleteit a hét végén jelentik majd be a társaságok, addig még dolgoznak a bankárok – írta a Hszinhua hírügynökség.

A CNR és a CSR mindenekelőtt mozdony-, személykocsi-, tehervagon-, nagysebességű vonat és metrószerelvény-gyártóként van jelen a piacon, a külföldi piacokra ugyanakkor nagysebességű vonatexportőrökként kívánnak fokozottabban belépni. Ilyen pályából Kína alig egy évtized alatt 12 ezer kilométert fektettek le.

Kína vasútja. A képre kattintva galéria nyílik

A két cég egyesülésével létrejövő óriás 26 milliárd dollárt ér és összesen mintegy 173 ezer embert foglalkoztat majd. Az elmúlt év adataival számolva mintegy 33,6 milliárd dollár értékű forgalmat bonyolít le és 1,44 milliárd dolláros nettó profittal számolhat.

Az összeolvadással egy nemzetközi összehasonlításban is hatalmas vasúti cég jön létre, amely versenyre kelhet például a német Siemensszel vagy a kanadai Bombardierrel is – írja az állami sajtó.

Az egyesült óriás a kínai nagysebességű-vasútipari export fellendítését is segítheti, mely hosszú távú célkitűzése Pekingnek. Korábban a két cég egymástól függetlenül szállt versenybe nemzetközi színtéren, így a nagysebességű vonatexportban árharcot vívtak Törökországban, Argentínában és mindketten érdekeltek az amerikai piacon is.

Az egyesülésről – állami cégekről lévén szó – központi kormányzati szinten döntöttek. A két cég papírjainak kereskedését hétfőn felfüggesztették, „nagyobb kérdések” megoldásának szükségességére hivatkozva, ám a kínai sajtó már akkor is az egyesülésre való készüléssel magyarázta a stopot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek