Hektort arrébbrakták

iho/vasút   ·   2020.04.18. 15:00
hektor0

A kaposvári, 376-os Heusinger vezérművű gőzmozdonyról a Magyar Gőzvasút Facebook-oldalon azt írták: 1910 októberében gördült ki a gyárból. Hazánkban és Jugoszláviában egyaránt húzott szerelvényeket. 1974 és 1979 között a somogyi megyeszékhely illetékességébe került.

1982 decemberében lett leállítva és a kaposvári vasútállomásra kiállítva. 2010-ben a Verebélÿ László Vasúttörténeti Egyesület és a Magyar Gőzmozdonyokért és Vasútért Egyesület közösen optikailag felújította – írta a Kapospont.

A képre kattintva galéria nyílik, nézzen bele az átmozgatásba! (fotók: Gabos Balázs)

Kemenczei Róbert, a Verebélÿ László Vasúttörténeti Egyesület vezetője azt írta, „reméljük, hogy idén, vagy jövőre ismét megszépülhet ismét és a belső balesetveszélyes konyhapadlót is ki lehet majd javítani. Jövőre 125 éves lesz a Kaposvár–Fonyód vasútvonal, szép lenne ezt úgy ünnepelni ha erre az alkalomra ismét lenne Kaposvár állomáson kiállított gőzös és motorkocsi is.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.