Ikarus 256-ost vegyenek!
Rutinos autóvásárlók tudják, hogy a hirdetésekben a fenti leírások az esetek 99 százalékában nem fedik a valóságot. Most mégis egy ilyen járművet, méghozzá egy buszt árulnak az egyik lengyel hirdetési oldalon. Az 1988-ban gyártott Ikarus 256.55A eddig egy lengyelországi rendőrségi raktárban várta sorsát, csak ritkán merészkedett ki a napfényre.
A 160 ezer futott kilométer személyautóknál se sok, buszoknál meg egyenesen ritkaság, így az érte kért közel 9 milliós vételár csak első hallásra sok, ha azt vesszük, ezért az árért egy gyári pompájában tündöklő, alig használt kocsit kapunk.
A számos kivitelben gyártott Ikarus 256-osból a Lengyelországnak készült változatok az 256.55 számot kapták. A buszok hagyományos Rába-MAN D2156 HM6U motorral és Csepel-ZF S6 90U kézi váltóval készültek, légcsatorna nélkül (55A) vagy légbefúvással (55B).
Érdekesség, hogy a tavalyi polgári busztalálkozón is megjelent egy Ikarus 256.55A, ami a most megtalált kocsival szinte teljesen megegyezik. A busz ugyan Csehországból érkezett, de eredetileg az is Lengyelországból származik.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!