Íme a Daimler Buses hidrogén üzemanyagcellás Setrája!

iho.hu   ·   2025.09.13. 09:00
_daimler_hmercedes_

A Setra ComfortClass S 517 HD modellen alapuló H2 Coach-ot jelenleg tesztpályákon és közutakon vetik próbák alá.

A jármű 13,9 méter hosszú, megengedett össztömege pedig 24,7 tonna. Két hidrogéntartállyal látták el, ezek együttes tárolókapacitása 46 kilogramm. Az üzemanyagcellás egység a cellcentric, a Daimler Truck és a Volvo Csoport közös munkája. A rendszer a Mercedes-Benz GenH2 teherautóban mutatkozott be, állandó teljesítménye 320, csúcsteljesítménye 400 kW; az adott értékekhez tartozó nyomaték 1368, illetve 2470 Nm. Az integrált akkumulátor szerepe az energiatárolás és a jármű akciórádiuszának optimalizálása.

Tele tartályokkal a hidrogén-busz hatótávolsága elérheti a nyolcszáz kilométert. Az újratöltési idő pedig rövidebb, mint az akkumulátoros-elektromos buszoké, és a jármű hosszabb, városok közötti távolsági, vagy nemzetközi járatokon is minden további nélkül dolgozhat.

A Daimler Buses kettős e-mobilitási stratégiát folytat: a Mercedes eCitaro akkumulátoros-elektromos városi busz 2018 óta van sorozatgyártásban, 2023 óta pedig hidrogén üzemanyagcellás hatótávolság-növelő opcióval is elérhető. A Mercedes eIntouro akkumulátoros-elektromos távolsági busz gyártása 2026-ban kezdődik, a modell a brüsszeli Busworld Europe kiállításon mutatkozik be. Most pedig beköszönt a H2 Coach is.

Egyelőre azonban nem világos, hogy a hidrogénes Setra a Daimler stratégiájában elmozdulást jelent-e a hidrogén felé, ám mindenképpen az első lépésüknek tekinthető a távolsági szegmensben, amelyben eddig csak néhány akkumulátoros-elektromos megoldást kínáltak – a kínai gyártók. Ehhez a vonulathoz csatlakozott első európai gyártóként az MAN a Lion's Coach 14 E-vel, illetve, amennyiben általánosságban beszélünk a nulla emissziós autóbuszokról, az egyetlen másik ilyen jellegű európai termék az Irizar i6 Efficient Hydrogen modellje. Egyébként az MAN háromtengelyes buszának formatervét ugyancsak a hamarosan kezdődő Busworldön ismerhetik meg az érdeklődők.

Nyitóképünkön: az első üzemanyagcellás Setra turistabusz

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek