InnoRail 2013 – Vasúti infrastruktúra és innováció Európában

iho   ·   2013.10.02. 15:29
balla00

Magyarország vasúti közlekedésben rejlő növekedési lehetőségeit egy korábban még nem látott méretű és színvonalú szakmai konferencia, az október 28–30. között megrendezendő InnoRail 2013 Budapest egy gyakorlatorientált összejövetellel segíti elő. Balla Ágnes, a konferencia ötletgazdája és főszervezője szerint a hagyományteremtő esemény egyik fő célja, hogy az érintettek, így a tudományos oldal, az ipari partnerek, a tervezők, az építők, valamint az üzemeltetők ismerjék és értsék meg egymás problémáit és elvárásait, mert a kívánt fejlesztések csak így valósíthatók meg a vasúti közlekedésben.

Budapest első alkalommal ad otthont az InnoRail 2013 vasútszakmai konferenciának. Mik voltak az esemény megszervezésének motivációi?

– Ezzel a konferenciával szeretnénk erősíteni hazánk szerepét a régiós és az európai vasúti színtéren egyaránt. A deklaráltan gyakorlatorientált szakmai konferencia életre hívását az indokolja, hogy megjelent az igény, miszerint fórumot kell teremteni a vasúti infrastruktúra különböző szakterületei közötti eszmecserére, gyakorlati problémák megvitatására, új, innovatív fejlesztések, eszközök és módszerek bemutatására. A nagyszabású rendezvény célja, hogy a neves külföldi, valamint a hazai viszonyokat jól ismerő magyar szakemberek közösen vitassák meg a vasúti közlekedés jelenét, valamint a fejlesztési lehetőségek felvillantása segítségével kedvező jövőképet rajzolhassanak fel a magyar vasút számára. Terveink szerint az idei, első esemény hagyományteremtő is lesz egyben, ugyanis a továbbiakban kétévente kívánjuk összehívni a magyar és a nemzetközi vasúti szakembereket.

Mit kínál a konferencia tematikája?

– A program összeállítását egy jeles, hazai és külföldi szakemberekből álló programbizottság végezte Tarnai Géza professzor vezetésével. Az ő munkájukat és az egész szervezési folyamatot a magyar gyakorlati és elméleti szakemberekből álló, húszfős tanácsadó testület tagjai segítik. A program összeállításakor próbáltunk kitérni minden olyan kérdésre, amelyre ma választ várnak vagy keresnek a vasúti szakemberek, ezért is adtuk a „Vasúti infrastruktúra és innováció Európában” címet az eseménynek. Ennek megfelelően szó lesz többek között a közlekedéspolitikai irányokról, a vasúti infrastruktúra fejlesztésének stratégiáiról, a szabályozási környezetről, a kapcsolódó gazdasági kérdésekről, új technológiák bemutatásáról, automatikai és biztosítóberendezési rendszerekről és korszerű üzemirányításról, energiaellátásról, valamint a biztonságot érintő kérdésekről.

Balla Ágnes: Magyarország fontos szerepet tölt be a régiós, valamint az európai vasúti közlekedés terén, ugyanis meghatározó transzeurópai közlekedési folyosók metszéspontjában helyezkedik el.

Honnan érkeznek az előadók?

– A szakmaiságot több mint negyven külföldi és magyar vasúti szaktekintély előadása garantálja. A konferencián képviselteti magát többek között a MÁV, az osztrák, az orosz és a francia vasutak, az Európai Bizottság, a UIC, a UNIFE, az ERA, valamint több, vasúti technológiában élen járó társaság, így például a Swietelsky, a Plasser&Theurer, a Vossloh, a Strabag, a Vasútépítők Kft., a Siemens, a Thales, valamint az Alstom, a Stadler, az ABB és több neves egyetem és kutatóintézet.

Melyek azok a legfontosabb célok, amelyeket közösen a magyar és a nemzetközi vasúti szakemberek összefogásával kell megoldaniuk?

– Az európai vasúti közlekedés piaci volumene a válság óta stabil szinten stagnál, az elvárt növekedés pedig vitathatatlanul az egységes európai, a nemzeti vasúttársaságok által támogatott fejlesztésekkel és átalakításokkal érhető el. Az, hogy még most is több különféle technológia létezik párhuzamosan az európai vasúttársaságoknál, mind az egységesítés iránti igényt erősítik, és a valódi közös európai vasúti térség kialakítása felé terelik a szakma közös gondolkodását. Ez egy hosszú távú projekt, amely folyamatban van, de a végső kialakításában az Európai Unió tagállamainak, így Magyarországnak is fontos szerep jut. De az is vitathatatlan, hogy Magyarország fontos szerepet tölt be a régiós, valamint az európai vasúti közlekedés terén, ugyanis meghatározó transzeurópai közlekedési folyosók metszéspontjában helyezkedik el.

– Milyen eredményekkel lenne elégedett az eseményt követően?

– Akkor eredményes és hasznos egy ilyen konferencia, ha a különböző szakterületek képviselői megértik egymást, rálátást nyernek egymás problémáira és elvárásaira, mert csak ezen érintettek együttműködésével biztosítható a vasúti közlekedés gördülékeny fejlődése a továbbiakban is.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.