Ismét repülhetnek a tűzoltó Herculesek

iho/repülés   ·   2012.07.05. 13:48
C130-Firefighter-0612a_cim

Öt különlegesen átalakított C-130-as ismét tüzet olthat, feloldották a repülési tilalmat, amit az egyik ilyen Hercules néhány nappal ezelőtti lezuhanása miatt rendeltek el.

Mint jelentettük, vasárnap a személyzet négy tagja meghalt, ketten pedig súlyos sérülést szenvedtek a baleset következtében Dél-Dakotában egy kiterjedt erdőtűz oltása közben.

Az észak-karolinai Nemzeti Gárda által repült C-130-as balesetének okairól mindeddig nem szivárgott ki hír, csak annyi, hogy a leállás idején a személyzetekkel áttekintették az eljárásokat és a biztonsági rendszabályokat annak fényében, amit a balestről tudni lehetett. A vizsgálat természetesen megindult és tovább folyik, hiszen egy olyan mobil, a gépek rakterébe elhelyezhető, úgynevezett MAFFS tűzoltó rendszerről van szó, amit a C-130-asok eddig negyven éven át használtak baleset nélkül.

MAFFS-rendszerrel oltó C-130-as földi próbája

Sokféle típusú repülőgépet ért amúgy katasztrófa a rendkívül veszélyes, a személyzet számára is megterhelő és a gépek szerkezetét is erősen igénybe vevő tűzoltó repüléseken, megtörtént, hogy egy átalakított C-130-as szárnya eltört egy manőver során, de a Nemzeti Gárda MAFFS-C-130-asaival mindezidáig nem volt baj. Márpedig ezekre a gépekre nagy szükség van: az ilyen Herculesek egy száz láb széles és negyed mérföld hosszú területet tudnak öt másodperc alatt beborítani vízzel vagy tűzoltó anyaggal.



Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.