Ismét villamosít a GYSEV

iho/vasút   ·   2015.11.13. 08:45
400px_16_also_vill

A márciusban kiírt közbeszerzés hivatalos eredménye alapján a celldömölki székhelyű Swietelsky Vasúttechnika Kft. és felcsúti partnere, az R-Kord Kft. alkotta Hegyhát konzorcium építheti ki a villamos betáplálást a 48 kilométer hosszú 17-es vonalon, várhatóan 2016-ban. A pályázatok elbírálásánál az ajánlott legalacsonyabb ár volt a döntő. A Hegyhát a Strabagot, a győri Vasútépítők Pályatervező, Kivitelező és Iparvágány-fenntartó Kft-t, valamint az A-Híd Zrt-t utasította maga mögé a tenderen.

A Hegyeshalom–Csorna–Porpác vonal idei villamosítását követően 2016-ban kiépülhet a villamos vontatás Szombathely és Zalaszentiván között is. A vonal állomásait és megállóit is korszerűsítik.<br>(fotó: Moór Ferenc)

A villamosítás mellett korszerűsítik a térvilágítást a vonal öt állomásán (Püspökmolnárin, Vasváron, Pácsonyban, Egervár-Vasboldogasszonyon és Zalaszentivánon) és öt megállóhelyén, továbbá az öt állomás összesen tizenkilenc kitérője új, számítógép-vezérlésű villamos váltófűtést is kap. Négy állomáson és öt megállóhelyen SK+55 centiméteres magasperont építenek ki.

A munkálatok befejezési határideje a tenderkiírás szerint a szerződés megkötésétől számítva 245 nap, azaz ideális esetben körülbelül 2016 őszén már fel lehet majd venni villamos vontatást a vonalszakaszon. A nettó 13,3 milliárd forint összértékű beruházást uniós forrásokból, Közop-programon belül finanszírozzák. A 17-es vonal felső részének villamosításával a kőszegi (és a használaton kívüli Körmend-Zalalövő) marad a GYSEV egyetlen villamosítatlan vonala.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!