Itt az idei századik konténervonat Kínából

iho/vasút   ·   2021.11.17. 15:00
00_rch_100_kontenervonat

Záhony-Eperjeskén át érkezett. A szerelvényt Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Homolya Róbert, a MÁV elnöke jelenlétében ünnepélyes keretek között fogadták a CELIZ Konzorcium tagvállalatai – a MÁV-REC, a CECZ, a Záhony-Port –, valamint a Rail Cargo Operator – Hungaria és a Rail Cargo Hungaria vezetői. Az eseményhez Feng Csun, a budapesti Kínai Nagykövetség első beosztottja online csatlakozott.

A kínai–magyar forgalom az idén kimagasló mértékben növekszik. Történetében korábban még nem volt példa arra, hogy egy éven belül száz intermodális szerelvény közlekedjen – amely közel 10 ezer TEU-nak felel meg – a kontinentális Selyemúton. Tavaly ezen az útvonalon összesen 38 tehervonat érkezett. A századik vonat közlekedését a Rail Cargo Logistics – RUS koordinálta, a Rail Cargo Operator – Hungaria szervezte, budapesti célállomására, a Rail Cargo Terminal – BILK-re pedig a Rail Cargo Hungaria továbbítja, amely a konténerek átrakását a Záhony-Port Zrt.-től rendelte meg.

A kapcsolatok intenzitásának növekedését jelzi, hogy a korábban a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK és Hszian, valamint Kancsou között létrejött rendszeres áruforgalmi összeköttetés mellett idén további kínai ipari körzetekkel alakult ki közvetlen vasúti árufuvarozási kapcsolat. A Hszincsiang tartománybeli Urumcsit is heti rendszerességű konténervonatok kötik össze Budapesttel, és a Szicsuan tartományban található Deyangból is érkeznek már szerelvények hazánkba.

A Rail Cargo Operator által a kontinentális és a tengeri útvonal szárazföldi szakaszán kezelt vonatok 2021 első háromnegyed évében a tavalyi azonos időszakhoz képest 15 ezerrel több, összesen 47 ezer konténert továbbítottak elsősorban különböző távol-keleti ipari körzetek és a Rail Cargo Terminal – BILK között. A fogyasztási cikkek iránt megnövekedett európai igényekre reagáló kínai termelők és a lebonyolításban részt vevő operátorok fokozottabban vették igénybe a Magyarországra Záhonyon át belépő útvonalat: az első kilenc hónapban az így érkező konténerek száma a megelőző évhez képest megduplázódott.

Az idei nyár végén indult Budapestről az első kínai rendeltetésű exportvonat, amelyet azóta eddig tíz szerelvény követett. Ez az első olyan rendszeres járat, amely az Egy Övezet, Egy Út kezdeményezés középútvonalát használva Záhony–Eperjeske kilépőponton hagyja el az Európai Uniót.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek