Kína nagyban is belépett a tengerjáró hajók nemzetközi piacára
A 135 ezer tonnás Adora Magic City az újévet köszöntendő indult első útjára.
Kína első hazai építésű nagy tengerjáró hajója öt év tervezés és építési fázis után készült el, méghozzá teljes egészében a China State Shipbuilding Corporation (CSSC) és Carnival Corporation alkotta vegyesvállalat, az Adora Cruises (amely egy, a Costa Cruises-től vásárolt használt tengerjárót is üzemeltet) projektje keretében – a kínai módszereségre jellemző, hogy a CSSC-nek ennyi idő szükségeltetett ahhoz, hogy a tengerjáróhajók építéséhez szükséges összes ismeret birtokában lehessen.
Az Adora Magic City terveit az amerikai-brit hajózási társaság Carnival és az olasz, trieszti Fincantieri alkotta. A CSSC szerint a hajó berendezését és szolgáltatásait a nemzetközi hajóutakra befizető kínai utasok elvárásainak megfelelőan alakították ki, méghozzá a nyugati esztétika és a keleti kényelem ötvözete révén – a hajóstisztek többége azonban európai, a legénység és a kiszolgálószemélyzet pedig nemzetközi.
A bruttó 135 ezer tonnás tengerjárón 2125 utaskabinban akár 5246-an utazhatnak – a 323 méter hosszú Adora Magic City egyelőre háromezer utassal a fedélzetén futott ki első kereskedelmi útjára a sanghaji Vuszungkou terminálról. A hatnapos körút Japánt és Dél-Koreát érinti. Idén további, egyelőre rövidebb, közeli úticélokat elérő 79 utat tervezett be a hajó tulajdonosa.
Kína tavaly nyáron engedélyezte a körutazások újraindítását a világjárvány után, de csak a hazai vállalatok élhettek ezzel a lehetőséggel. Az Adora Cruises tehát előnyt élvez a csak 2024-ben visszatérő, olyan nagypályás szereplőkkel szemben, mint a világ jelenlegi legnagyobb tengerjáró hajóját tavaly év végén rendszerbe állító Royal Caribbean International, vagy az MSC Cruises.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!