Kínai támogatással fejlesztik Záhonyt

iho/vasút   ·   2020.12.18. 12:00
crsc_zahony

A MÁV-REC Kft. és a kínai CRSC egy, európai viszonylatban stratégiailag is jelentős, innovatív logisztikai-, vasúti- és áruforgalmi csomópont megvalósítását készíti elő.

A China Railway Signal & Communication Co. Ltd. (CRSC) és a MÁV-REC Kft. által aláírt együttműködési megállapodás nagyszerű lehetőséget nyújt arra, hogy mélyreható együttműködés jöjjön létre a két fél között – értékelték a felek a napokban lezajlott találkozón. György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár is gratulált az együttműködéshez.

A kínai CRSC vállalatot 1953-ban alapították, és az elmúlt évtizedek alatt a vasúti vezérléstechnikai és ellenőrzési rendszereknek világszinten elismert szereplőjévé vált. Számos jelentős kínai vasútfejlesztési beruházásban vett részt, például a Peking és Tiencsin vagy a Peking és Sanghaj között megépített nagysebességű vasútvonalak fejlesztésében. A vasút mellett több mint húsz város száz metróvonalának építésében is szerepet vállalt. A CRSC Kínában összességében 139 ezer kilométer hagyományos vasút és 35 ezer kilométer nagysebességű vasút építési munkálataihoz járult hozzá. Ugyanakkor ma már számos nemzetközi megbízásnak is eleget tesz Ázsiában és Dél-Amerikában, valamint szintén fontos részvevője a Budapest–Belgrád vasúti projekt szerbiai szakaszának kivitelezési munkálatainak.

A MÁV-REC Kft. 2001-es megalakítása óta számos szolgáltatási területen vált sikeressé. E szolgáltatási területek több szálon kapcsolódnak vasúti és általános logisztikai, illetve hulladékgazdálkodási-környezetvédelmi feladatok ellátásához. A  MÁV-REC Kft. vezetésével 2020. június 23-án megalakult a Záhony Logisztikai és Ipari Övezet nevű konzorcium, melynek másik tagja a Záhony Port Zrt. A létrehozott konzorcium célja, hogy a nyugat felé tartó gazdasági és kereskedelmi útvonalak fejlesztésébe bekapcsolódva a kínai állam által támogatott „Egy Övezet, Egy Út” (Belt and Road Initiative, BRI) kezdeményezésen keresztül egy, az európai viszonylatban stratégiailag is jelentős, innovatív logisztikai-, vasúti- és áruforgalmi csomópont megvalósítását készítse elő. A project részeként olyan technológiai és ipari fejlesztési beruházások előkészítése történik, mely megvalósítása esetén jelentős hatással lesz az EU és Kína közötti vasúti teherforgalom és a magyar–kínai gazdasági együttműködésre.

A Magyarország és Kína kormánya között létrejött kétoldalú együttműködés kiváló. Az „Egy Övezet, Egy Út” kezdeményezés elmélyítéséért mindkét ország sokat tett az utóbbi években. Ez a kezdeményezés ad keretet a CELIZ projekt népszerűsítésére is, amely a két ország közötti vasúti infrastruktúra korszerűsítését tűzte ki céljául a kelet-magyarországi Záhony térségben. A CELIZ-t mind a magyar, mind a kínai kormány támogatja, a Kínai Nemzeti Fejlesztési Bizottság „Egy Övezet, Egy Út” promóciós központja pedig felvette a „kiemelt együttműködési projektek” listájára, ezzel is támogatva a beruházás előre mozdítását.

A CRSC átfogó tapasztalattal és korszerű technológiájával tud majd hozzájárulni a CELIZ projekt megvalósulásához a vasúti berendezések területén, a MÁV-REC pedig a regionális befolyásának és helyismeretének köszönhetően pontosan látja, hogy milyen lehetőségek rejlenek a régióban. A CELIZ mintaértékűvé válhat a két ország együttműködési kapcsolataiban. Jelentősége nagyban hozzá fog járulni a vasúti áruforgalom minőségi fejlesztéséhez Kína és a közép-kelet-európai régió között.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Logisztika

Automatizált portáldaruk gumikeréken

Kiss Bertalan   ·   2021.07.28. 15:00

A gumibaroncsos portáldaruk körülbelül másfél éve jelentek meg a Kalmar kínálatában, egy új fejezetet nyitva a konténerterminálok világában. Valójában egy újabb, rugalmas és költséghatékony alternatívát jelentenek.