Kipróbálná a Dunaújváros–Rétszilas vonalat százzal?

Vörös Attila   ·   2017.06.24. 18:45
43-800

Nemrég megkezdődött a nagy nyári vágányzár a Budapest–Pécs (40-es) vasútvonalon. Szabadegyháza és Keszőhidegkút-Gyönk között dolgoznak:a szakaszon levő nagyobb hidak felújítása mellett helyenként ágyazatot és váltókat is cserélnek. A vágányzár teljes kizárással jár július 9-éig, az erre járó személy- és intercity vonatokat buszokkal pótolják, a teherforgalmat pedig kerülőúton viszik. Ennek hagyományos útvonala a Dombóvár–Bátaszék–Rétszilas–Dunaújváros–Pusztaszabolcs irány, sajnos túl sok vonatot nem hoznak erre, szinte csak a királyegyházi cementgyár százhalombattai rakományát és Dunaújvárosból a cementüzembe a kohósalakot.

Gemenc Expressz robog Nagykarácsonynál Rétszilas–Szekszárd felé (fotó: Vörös Attila)

A terelés által érintett személyvonatok közül egyedül a bajai expresszek nem átszállósak, ezeket szintén Dunaújváros felé terelik. Végig Desiro motorvonattal közlekednek, így nem számít, hogy kicsit többet kell nem villamosított vonalon menni. A Rétszilas–Dunaújváros szakasz fölött ugyanis nincsen drót, a pálya viszont kiváló állapotban van. Lehet is, csak Bézé szerelvények járnak erre maximum nyolcvanas tempóban. Illetve néha tehervonatok kerülnek itt, ha a Dunaújváros–Pusztaszabolcs fő áruszállítási irány, ha ott valami fennforgás, pályafelújítás van.

A páros irány talán gyorsabb az Érd körül esetlegesen összeszedett késés ledolgozása miatt. Páratlanban inkább nyolcvan körüli tempót fut a Desiro

Ha valaki kipróbálná a szép vezetésű 43-as vonalon a száguldozást, július 9-éig a Gemenc Expresszvonatokkal megteheti. A vonat Kelenföld és Szekszárd között nem áll meg, így az élmény kombinálódik egy kis érdi vágányzárral és a Sárbogárd–Bátaszék vonallal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.