Közösségi közlekedés finanszírozása: 100 milliárd

iho/közút   ·   2012.04.16. 14:54

A kormány a közösségi közlekedés infrastrukturális feltételeinek fejlesztése érdekében határozatot hozott a Magyar Fejlesztési Bank Közösségi Közlekedésfejlesztés Finanszírozási Programja keretösszegének a korábbi érték kétszeresére, 100 milliárd forintra emeléséről. A kibővített árfolyam-fedezeti kötelezettségvállalással is megtámogatott programban elérhető hitelek futamideje legfeljebb 15 év – adja hírül a Nemzeti Fejlesztési Mininsztérium.

Az MFB Közösségi Közlekedésfejlesztés Finanszírozási Programból személyszállítási közszolgáltatási feladat ellátására vonatkozó közszolgáltatási szerződéssel rendelkező vállalkozások juthatnak forráshoz. A hitelből kötöttpályás vagy közúti személyszállításra alkalmas, típusengedéllyel rendelkező, új vagy használt járművek vásárlását, felújítását finanszírozhatják. Támogatható cél az elektronikus jegyrendszer bevezetéséhez kapcsolódó beruházások finanszírozása és a környezetvédelem szintjének emelését lehetővé tevő, új (akár belvízi) szállítóeszközök beszerzése is.

Az igénybe vehető hitelösszeg alsó határa 50, egyes esetekben 100 millió forint, felső korlát nincs. Az egyes hitelek futamideje maximum 15 év, a kamat az EURIBOR-hoz kötődik. A programról a Magyar Fejlesztési Bank egyebek mellett a közeljövőben kezdődő, hét nagyvárost érintő országjáró körútján is részletes tájékoztatást ad – hangzik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztályának közleménye.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.