Kútba esett a romániai tehervasút-privatizáció

MTI   ·   2013.10.15. 09:19
Meghiúsult a CFR Marfa, a román államvasút teherszállító részlege többségi részvénycsomagjának értékesítése, miután a tavasszal meghirdetett privatizációs tender nyertese, a Grupul Feroviar Roman (GFR), a hétfői határidő lejártáig nem fizette ki a szerződésben megállapított 202 millió eurós vételárat – jelentette be hétfő éjszaka Ramona Manescu román közlekedési miniszter.

A CFR Marfa magánosítása egyik lényeges feltétele volt annak, hogy Románia sikeresen lezárta június végén a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) kötött legutóbbi elővigyázatossági hitelmegállapodást és újabbat kössön a pénzintézettel.
Manescu közölte, hogy a román szaktárca újrakezdi a privatizációs eljárást.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.