Látogatás a Siemensnek is gyártó ÖBB-nél
A Salzburgban eltöltött éjszaka után, hajnalban a fűtőházat meglátogatva az első InterCity vonattal Bécs irányába indultunk.
Még kissé álmosan, de annál eltökéltebben St. Valentin érintésével Linz következett. St. Valentin állomásán mindössze egy Wiener Lokalbahnos ES64U2 akadt lencsevégre, de Linzben már várt minket a TS Austria, amely a nagyjavításokon kívül még a Siemensnek is végszerel mozdonyokat. Más kérdés, hogy ezzel nem egyedül van így, hiszen a korábbi Arriva Werke Nord, jelenlegi Netinera Werke ER20 dízelmozdonyokat rak össze.
Az ott dolgozók készségesen álltak rendelkezésünkre, kisebb nyelvi problémákat leküzdve végül engedélyt kaptunk a gyár nyitott területén a fotózásra. Számtalan Taurust, többek közt a GySEV legújabb matricás mozdonyát, a Liszt mozdonyt, és osztrák gépet talál itt az erre vetődő vasútbarát. Összefutottunk a Svédországba szállítandó Hector Rail mozdonnyal is. A hosszúra nyúlt linzi látogatás után Bécsbe, majd onnan Budapestre utaztunk.
A bécsi Westbahnhof-fűtőház meglátogatása közben, a javítócsarnok egyik vágányán érdekes mozdony várakozott, a Siemens új Vectron mozdonya egy mérőkocsi társaságában. A westbahnhofi forgatagban az osztrák vasút legújabb Werbelokját – a korábban tűzoltó, és Mozart matricát magán viselő –Polizeilokot. Sőt újra találkoztunk az utunk során addig háromszor látott Kyoto mozdonnyal is.
Bevásárlás, majd bő egy órás várakozás után elcsigázott csapatunk a 67-es számú Railjettel Budapest felé vette az utat. Megjegyzendő, hogy az Ausztriában igénybe vett vonatok mindegyike pontos volt, mindössze az Innsbruckból Salzburgba tartó Hotel Ibis német eurocity kocsikból kiállított szerelvénye késett pályaépítés miatt öt percet. A 67-es számú Railjet Wien Westbahnhofról öt perc késéssel indult el, ám Hegyeshalomba érve a késés eltűnt. A magyarországi szakaszon azonban 45 perc késést szerzett Budapestig. A magyar vasút területén utazva mindannyian beláttuk, Ausztria bizony más mentalitású ország.