Légiközlekedési csúcstalálkozó: a válság legrosszabb részén túl vagyunk…

iho/repülés   ·   2021.10.05. 09:00
137287273_3826185574114219_7743509623730322528_n

A légitársaságok jövőre csak Észak-Amerikában számíthatnak profitra. 2022 veszteséges lesz Európában is. Az IATA szerint a mínuszok már nem a járványon, hanem a kormányokon múlnak.

2021-ben a légitársaságok vesztesége 51,8 milliárd lesz, 2022-ben csökkenhet a Covid miatti mínusz 11,6 milliárdra – hozta nyilvánosságra számításait a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség. A járvány okozta teljes veszteség az IATA szerint három év alatt összesen 200 milliárdra emelkedik, és ezek a számok valamivel rosszabbak, mint a szervezet tavaszi prognózisai.

Az IATA Bostonban tartott 77. évi kongresszusán, ahol a világ száz legnagyobb légitársaságának vezetői vettek részt, azt is előre jelezték, hogy Európának 2022-ben is veszteségei lesznek, bár az idei 20-9 milliárdhoz képest ez csak 9,2 milliárdra várható. A légiközlekedési csúcstalálkozó elé kerülő jelentés ugyanakkor azt jelzi, hogy a hosszútávú forgalom továbbra is visszafogott marad, annak ellenére, hogy az Európán belüli utasszámok javulni fognak. A globális forgalom jövőre 3,4 milliárd lesz, ami a 2014-es(!) szintnek felel meg, és sokkal de sokkal, négy és félmilliárddal lesz kevesebb a pandémia előtti utolsó év, 2019 eredményével.

(fotók: IATA)

Az európai, ázsiai illetve csendes-óceáni, latin-amerikai, közel-keleti és afrikai légitársaságok, bár csökkenő mértékben, de továbbra is veszteségekkel számolhatnak, Észak-Amerika az egyetlen olyan régió, ahol már pozitívba fordulhatnak a profitvárakozások 2022-re.

Willie Walsh, a szervezet elnöke a nem túl pozitív prognózisokat vegyes hangulatú kommentárokkal látta el, összefoglalva: a krízis legmélyebb részén túl vagyunk, de a légitársaságok vesztesége továbbra is hatalmas. A cégek csökkentették az árakat és a megnövekedett árufuvarozási igényeket tudták előnyükre kihasználni.  A komoly problémák mellett az iparág ismét rugalmasságról tett tanúbizonyságot, mondta. És ahogy korábban, úgy Walsh most is a kormányzatok felelősségét hangsúlyozta, amelyeknek a globális kapcsolatok helyreállítása kellene, hogy fő prioritásuk legyen, a krízisből a kivezető út elsősorban az oltás.

Az emberek nem vesztették el az utazás iránti vágyukat, de korlátozások, bizonytalanságok, bonyodalmak fogják vissza őket a nemzetközi utaktól. Teljesen egyetértünk azzal, hogy a beoltottak számára nem szabad korlátozni a mozgási lehetőséget” – jelentette ki az IATA vezérigazgatója. Az IATA arra szólította fel a kormányokat, hogy egyszerűsítsenek az utazási szabályokon, Walsh kijelenetette, 2021 veszteségei nem a Covidon, hanem a kormányok korlátozásain múltak, amelyek leállították a repülést. 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.