Legyenek díjasok a mellékutak is?
A használatarányos útdíj alacsonyabb rendű utakra történő kiterjesztésére tesz javaslatot a kormánynak Jász-Nagykun-Szolnok megye útügyi miniszteri biztosa. Boldog István fideszes országgyűlési képviselő pénteki mezőtúri sajtótájékoztatóján belefeküdt egy, a megnövekedett teherautó-forgalom miatt kialakult nyomvályúba, hogy felhívja a figyelmet a probléma súlyosságára.
Boldog István elmondta: útügyi biztosként az elmúlt egy hónapban már hat járás polgármestereivel tárgyalt, és pénteken a megyei közútkezelő vezetőjével is egyeztetett. Utóbbi találkozón megállapodtak abban, hogy heti rendszerességgel figyelemmel kíséri a megyében zajló kátyúzási munkákat. Hangsúlyozta: a közlekedők érdekeit képviselve arra törekszik, hogy az útfelújítások valóban jó minőségben készüljenek el, és a legrosszabb állapotú szakaszokon valósuljanak meg.
A képviselő arról is beszámolt, hogy az utóbbi hetekben számos lakossági bejelentést kapott olyan alsóbbrendű utakkal kapcsolatban, amelyeken a használatarányos útdíj július 1-jei bevezetése óta rendkívül megnövekedett teherforgalom súlyos károkat okozott.
A jelzett helyszínek egyikén, Mezőtúron, a Teleki Blanka Gimnázium előtt tartott sajtótájékoztatóján a probléma súlyosságára oly módon is igyekezett felhívni a figyelmet, hogy belefeküdt egy szokatlanul mély és széles nyomvályúba.
Boldog István közölte: a jelenleg csak az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő útdíj miatt a mellékutakra terelődött a teherforgalom. A megnövekedett forgalom nemcsak rongálja ezeket az utakat, hanem a balesetek kockázatát is jelentősen növeli - hangsúlyozta.
A rendszer ráadásul ebben a formában gazdaságtalan is, hiszen a gyorsan romló alsóbbrendű utak helyreállítása felemészti a befolyó útdíjbevételeket – fogalmazott. Jelezte: javaslata nemcsak ezt a problémát orvosolná, hanem lehetővé tenné, hogy a tervezett bevételek egy kilométerre vetítve akár ötven százalékkal alacsonyabb útdíjak mellett is teljesüljenek.