Lopakodó Dél-Koreából

iho/repülés   ·   2011.10.23. 11:17
nyito

A képek és egy előadáson elhangzottak szerint a KF-X projekt repülőgépe két hajtóműves lesz, manőverezőképessége, hatótávolsága és sebessége valahol a Boeing F–15K Slam Eagle és a KF–16C/D Fighting Falcon közé várható majd. Dél-Korea a gép fejlesztését kilenc éven belül, 2020-ig be akarja fejezni és a típus sorozatgyártását 2020-tól kívánja megkezdeni. A projekthez nemrég, idén júniusban csatlakozott Indonézia, és együtt 150-200 gép legyártásáról és hadrendbe állításáról lehet szó. Törökország egyelőre csak érdeklődését fejezte ki, konkrét szándéknyilatkozatot nem írtak alá. A repülőgép kifejlesztésének költségét jelenleg ötmilliárd dollárra becsülik, mely figyelembe véve a többi, ötödik generációs vadászbombázó-fejlesztést, igen merésznek és optimistának tűnik.

Az új kialakítás <br>(fotó: flightglobal.com)

Az új, saját tervezésű gép mellé saját, új generációs fegyverzetet is fejlesztenek: dél-koreai fejlesztéssel váltanák le a Raytheon AIM–9X Sidewinder és az AIM–120C AMRAAM légiharc-rakétákat, a nyugati eredetű irányított rakétákat és bombákat.

Júniusban még így nézett ki a KF-X <br>(fotó: chosun.com)

A számítógéppel alkotott képeken a gép meglehetősen hagyományos felépítést mutat és erősen különbözik a júniusban megszellőztetett makettől – például eltűnt a manőverezőképességet növelő „kacsaszárny” a pilótafülke oldaláról. A most bemutatott képeken a KF-X szemből talán leginkább az orosz PAK-FA vonalait idézi fel. Érdekesség, hogy a képeken külső felfüggesztéssel hordoz légiharc-rakétákat és két póttartályt a KF-X, mely erősen rontaná a gép „lopakodó” képességeit, hiszen a géptesten kívül elhelyezett fegyverek, tartályok jelentősen növelik a gép radarsugár-visszaverő felületét.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Tükröm, tükröm!

iho/repülés   ·   2024.04.16. 16:00

Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.