Lopakodó Dél-Koreából
A képek és egy előadáson elhangzottak szerint a KF-X projekt repülőgépe két hajtóműves lesz, manőverezőképessége, hatótávolsága és sebessége valahol a Boeing F–15K Slam Eagle és a KF–16C/D Fighting Falcon közé várható majd. Dél-Korea a gép fejlesztését kilenc éven belül, 2020-ig be akarja fejezni és a típus sorozatgyártását 2020-tól kívánja megkezdeni. A projekthez nemrég, idén júniusban csatlakozott Indonézia, és együtt 150-200 gép legyártásáról és hadrendbe állításáról lehet szó. Törökország egyelőre csak érdeklődését fejezte ki, konkrét szándéknyilatkozatot nem írtak alá. A repülőgép kifejlesztésének költségét jelenleg ötmilliárd dollárra becsülik, mely figyelembe véve a többi, ötödik generációs vadászbombázó-fejlesztést, igen merésznek és optimistának tűnik.
Az új, saját tervezésű gép mellé saját, új generációs fegyverzetet is fejlesztenek: dél-koreai fejlesztéssel váltanák le a Raytheon AIM–9X Sidewinder és az AIM–120C AMRAAM légiharc-rakétákat, a nyugati eredetű irányított rakétákat és bombákat.
A számítógéppel alkotott képeken a gép meglehetősen hagyományos felépítést mutat és erősen különbözik a júniusban megszellőztetett makettől – például eltűnt a manőverezőképességet növelő „kacsaszárny” a pilótafülke oldaláról. A most bemutatott képeken a KF-X szemből talán leginkább az orosz PAK-FA vonalait idézi fel. Érdekesség, hogy a képeken külső felfüggesztéssel hordoz légiharc-rakétákat és két póttartályt a KF-X, mely erősen rontaná a gép „lopakodó” képességeit, hiszen a géptesten kívül elhelyezett fegyverek, tartályok jelentősen növelik a gép radarsugár-visszaverő felületét.