Magángépek Kínában: veszik őket, már van hol repülni
Jól fogynak a magánrepülőgépek Kína első – múlt héten nyitott – kisrepülőgépeket értékesítő üzletében a dél-kínai Kuangtung (Guangdong) tartomány Csuhaj (Zhuhai) városában – derült ki egy pekingi lapjelentésből.
Az első héten 14 repülőgép talált gazdára. Többnyire az 5 millió jüanos (174 millió forint) Cirrus SR22 típusú gépet, valamint a 3 millió jüant (104 millió forint) érő SR20-ast vitték – jelentette a Beijing Morning Post című lap hétfőn.
A Cirrus SR22 az amerikai Cirrus Design egymotoros, négyszemélyes repülőgépe, az SR20 nagyobb fesztávolságú szárnyakkal és erősebb motorral felszerelt változata.
Az értékesítéssel foglalkozó vállalat a gépek mellé mindennemű szolgáltatást, szervizelést, alkatrészellátást kínáló csuhaji üzletéhez hasonlóból a jövőben összesen 40-et kíván nyitni az ország különböző városaiban.
Kínában eddig Kuangtung és Hupej (Hubei) tartományban, valamint a Kuanghszi-Csuang (Guangxi Zhuang) autonóm területen tették lehetővé kísérleti jelleggel az alacsony magasságú légtér magánrepülőgépek általi használatát.
Amint arról az iho/repülés is beszámolt, Kínában egyre nagyobb az érdeklődés a sport- és hobbyrepülés, illetve az üzleti gépek használata iránt. Fizetőképes kereslet egyébként eddig is lett volna, ami a valóságos kínai kisgépes repülést fellendítette, az a korábbi, nagyon szigorú légtérhasználati szabályok részbeni feloldása, ami pedig igazán nagy piaccá teszi majd Kínát, az a légtér teljes liberalizációja.