Másfél évre elbúcsúzhatunk a Lánchídtól

MTI/iho   ·   2017.04.05. 16:32

Utoljára még a nyolcvanas években, 1986–88 között zárták le a Lánchidat ilyen mértékű felújítás miatt. A városvezetés már 2002-ben indítványozta az újabb rekonstrukciót, ám a következő felülvizsgálat csak 2011-ben történt, az akkori becslés szerint a 2016-ban kezdődő munkák 12-16 milliárd forintot emésztettek volna fel.

A Fővárosi közgyűlés április 5-én született határozata alapján azonban ennek az összegnek közel a duplája, 22,33 milliárd forint a teljes költség, amelyet budapesti önkormányzat teljes egészében saját forrásból szán a felújításra. Ebben a közúti pályalemez teljes elbontása és újjáépítése, a gyalogos járdakonzolok teljes elbontása és újjáépítése, a megmaradó acélkonzolok javítása és korrózió elleni védelme, a gyalogoskorlátok műemléki felújítása, a kőfelületek javítása és felülettisztítása, a köz- és díszvilágítás korszerűsítése, a Duna-meder szükség szerinti rendezése, a hídfők gyalogosaluljáróinak szélesítése, a hídfők lépcsőinek felújítása, a hídfők helyiségeinek felújítás és hasznosítása is benne van. Megújul az Alagút is, a teljes gépészeti felújítás, a szigetelés karbantartása mellett a közlekedési igényeknek megfelelően alakítják át a járdák és a közút felületét, díszvilágítást építenek ki. A Clark Ádám téren csökken a körforgalom mérete, bővülnek a gyalogosfelületek, új gyalogátkelő létesül a hídfőben.

A budai oldal villamosaluljáróját a Budai fonódó hálózat építésével egyidőben szélesítették, felújították, azonban a pesti hídfő hasonló létesítménye is igencsak rászorul a rekonstrukcióra. A szélessége miatt a jelenleg is futó villamostípusok közül csak a Ganz csuklósok (és az ezekből átépített KCSV 7-esek) férnek csak el, a típus ideje azonban lassan lejár. Ezen kívül a hetedik évtizedébe lépett bauxitbeton szerkezet helyett teljesen új aluljárót kell építeni, ezt a munkát is a híd felújításával kell összehangolni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.