Megérkezett az első Citylink tramtrain Saarbrückenbe

Egy lépéssel közelebb a jövőhöz.
Leszállította a svájci vasútijármű-gyártó az első tramtraint a Saarbahnhoz, a szerelvényt már be is mutatták a nagyközönségnek Saarbrücken-Brebachban. Ez az első vasútvillamos abból a legfeljebb 504 járműből, amiket a Stadler egy hat német és osztrák szállítmányozási vállalatból álló konzorciumnak szállít. A konzorcium tagjaként a Saarbahn 28 tramtraint rendelt, és további 21 járműre jelentett be opciót.
Hat vasúttársaság két országból és egyetlen járműplatform – ez a mondat foglalja össze az iparágban egyedülálló VDV-TramTrain beszerzési projektet. A Stadlernek karbantartási szerződést is kötött a járművek teljes élettartamára.
Iñigo Parra, a Stadler spanyolországi divíziójának vezérigazgatója a bemutató során elmondta: „Ez egy globálisan egyedülálló nemzetközi együttműködési projekt. Az ilyen típusú együttműködés a legjobb módja Európa formálásának. Örömmel járulunk hozzá, és Citylink járműveinket ajánljuk az együttműködéshez.”
„Az új vonatok nagyobb utazási kényelmet képviselnek, egy modern metropolisz látható jelei, valamint a határokon átnyúló együttműködés és az európai egység szimbólumai. A Saarbahn járművek következő generációjának üzembe helyezésével Saarbrücken és a régió modern, fenntartható mobilitásának útján maradunk – ez összhangban van az eurometropoliszként való felfogásunkkal” – magyarázta Uwe Conradt, Saarbrücken polgármestere.
Saarland mobilitásért felelős minisztere, Petra Berg kijelentette: „A tramtrainek hozzájárulnak a környezetbarát helyi közlekedéshez. A projektpartnerekkel közösen előmozdítjuk a jövőbeli mobilitást, és új mércét állítunk fel a magas színvonalú közlekedési kínálatban, amelyben a Saarbahn kulcsszerepet játszik. A modern és jövőorientált mobilitás határokon átnyúló közösségi kérdés, és a helyes válasz képessé teszi a saarlandi lakosokat arra, hogy önálló életet éljenek, mind a városban, mind vidéken.”
Karsten Nagel, a Saarbahn ügyvezető igazgatója: „Az első jármű Saarbrückenbe érkezése mérföldkő: ezzel a járművel a tesztelési és jóváhagyási program fontos részeit ezentúl a helyszínen fogják elvégezni. A Stadler elkötelezett amellett, hogy az engedélyezési folyamatot a tervek szerint és időben befejezze. Az első járműveket várhatóan 2026 első felében láthatjuk a személyszállításban, majd a meglévő flottát körülbelül harminc évnyi szolgálat után, 2028 elejére fokozatosan lecseréljük.”
A Citylinkeket a Stadler Valencia gyártja. A gyártó tavaly szeptemberben mutatta be az első járművet az InnoTrans-on, a világ legnagyobb közlekedéstechnikai szakvásárán, Berlinben. Azóta több jármű vesz, vagy vett részt a komplex engedélyezési folyamatokban. Az eljárás felöleli például a több mint hat hónapos üzem próbákat a csehországi Velimben, ahol a funkcionális teszteket végezték. Az elektromágneses kompatibilitási tesztek helyszíne Münchenben volt, míg egy másik járművet ezzel párhuzamosan a bécsi klímakamrában vetettek vizsgálatok alá. A különböző éghajlati viszonyok szimulációjának köszönhető, hogy a járművek szélsőséges hőmérsékleteken is megbízhatóan működnek.
Saarbrückenben további tesztekre kerül sor a most és a később leszállított járművekkel a vasúti előírások (EBO) és a villamosüzemeltetési előírások (BoStrab) szerinti, a vasútvillamosokra vonatkozó engedélyezési folyamat részeként. További különlegesség a Saarbahn tramtrainek futásengedélyeinek megszerzése a franciaországi Saargemündig tartó üzemre. A járműveken elvégzett statikus és dinamikus engedélyezési tesztek nagy része a többi együttműködő partner járműveire is érvényes lesz. Ez nemcsak az egyes változatok gyártási költségeinek, hanem az engedélyezési költségeknek az együttműködő partnerek között történő felosztását is lehetővé teszi.
CITYLINK. Az új járművek moduláris, akadálymentesített könnyűvasúti járművek, amelyeket kifejezetten a városközpont és a környező zónák közötti zökkenőmentes összeköttetés megteremtése érdekében fejlesztettek ki. A projektben részt vevő összes jármű ugyanazon a platformon alapul, 37,2 méter hosszúak és 2,65 méter szélesek. A háromrészes Citylinkek alapfelszerelése szabványosított, például az utas- és a vezetőfülkében légkondicionálóval, rugalmasan alakítható, tágas, többcélú terekkel ellátottak.
(Forrás: a Stadler sajtóközleménye)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!