Hegygerincen találták meg az eltűnt An-26-os roncsait
A mentőalakulatok órákkal a gép eltűnése után találták meg a roncsokat Korfovszkij település közelében, egy nemzeti park területén, túlélőkről nincs hír. Valószínű a rossz időjárási körülmények között tötrtént terepnek ütközés.
Korábban írtuk:
Az orosz hírügynökségek jelentése szerint egy kalibráló vagy mérőgép tűnt el, vagyis olyan, speciálisan felszerelt repülőgép, amit földi berendezések működésének ellenőrzésére használnak. A hír repülésirányítóktól származott, akik arról számoltak be, hogy az erre szakosodott cég tulajdonában lévő géppel váratlanul megszakadt a kapcsolat, miközben a gép földi radarok és rádiókommunikációs eszközök működését mérte be, a kapcsolat megszakadásának pillanatában Habarovszktól negyven kilométerre. A hírt késpbb a Rendkvüli Helyzetek Minisztériuma is megerősítette. A fedélzeten hatan voltak.
Az orosz hatóságok egy Mi-8-asa megkezdte a kutatást, de a mindössze 80 méteres felhőalap és a korlátozott látástávolság miatt vissza kellett fordulnia. Az első feltételezések szerint a gép eltűnése a környéken uralkodó rossz időjárással függhet össze.
Néhány hónapon belül ez a második An-26-os légcsavaros-gázturbinás szállítógép, amely bajba került az orosz Távol-Keleten. Július hatodikán egy kamcsatkai repülőtér megközelítése közben ütközött hegynek és zuhant le egy ilyen kéthajtóműves utasszállító. Annak a balesetnek a bekövetkeztében is szerepet játszott az időjárás, és akkor is csak órákkal a becsapódás után találták meg a repülőgép roncsait. Márciusban Kazahsztánban zuhant le egy katonai An-26-os, Almati repülőterének megközelítése közben. Az elmúlt időszak legsúlyosabb katasztrófája a típussal közel egy éve történt Ukrajnában, ugyancsak leszállás közben csapódott a földnek az ukrán légierő gépe, a hétfőnyi személyzet és a gépen utazó 21 kadét közül csak ketten élték túl a balesetet.
Az Aviation Safety Network repülésbiztonsági portál adatabázisában 170, teljes gépvesztéssel járó balesettel szerepel a típus. Jelentős részben halálos áldozatokkal is járt az esemény, és ugyancsak sok katasztrófa történt ezekkel a gépekkel Afrikában. A Magyar Légierő utolsó An-26-osát tavaly nyáron vonták ki az aktív állományból, egyébként a gép gyártási mennyisége 1400 körüli, a magyar példányok közül egy zuhant le 1982-ben, jegesedés miatt.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!