Megjelent a Zusi 3 demója!

iho/vasút   ·   2011.11.07. 19:30
title

A vasútbarátok között igen népszerű Zusi legnagyobb problémájának sokan a viszonylag egyszerű grafikáját tartották. Mindez persze nézőpont kérdése volt, mert a Zusi 2-re is készültek igen remek kinézettel rendelkező pályák. A vonalak kinézete ugyan maradt, de a járművek egyre szebbek lettek, így a Zusinak egy viszonylag kis létszámú, de annál lelkesebb tábora alakult ki. Ezektől függetlenül sok külső szemlélő figyelte a Zusi 3-mal kapcsolatos híreket, amelynek a hírek szerint a remek fizikai adottságok mellé szebb grafika fog párosulni. A Zusi 3 az elődjéhez hasonlóan egyetlen ember munkájaként készült, Carsten Hölscher elkészült a program próbaváltozatával.

A program megkapta az ígért grafikus felületet, amely kifejezetten tetszetősnek mondható. A kép bal alsó sarkában a menesztésre hívják fel a figyelmünket, F9-cel üljünk vissza a gépbe és indulhatunk. Betöltéskor az indulásig hátralévő időt az F4 gombbal pörgethetjük előre, de a billentyűzet-kiosztást kedvünkre állítgathatjuk. A felvételekre kattintva galéria nyílik

A kicsi, 57 megabyte-os állomány letöltése után csak telepítenünk kell a szimulátort, és indulhat is a program. A Zusi 3 egy teljesen új indítóképernyőt kapott, amelyben a telepített pályákat és az azokon vezethető vonatokat láthatjuk. A kiválasztáshoz csak kattintsunk egy színpatikus vonatra, amelynek menetrendjéről és szerelvény-összeállításáról is azonnal információt kaphatunk. A „Starten” gombra kattintva hamarosan betölt az egyetlen elérhető pálya, az Altenbecken–Herste szakasz. Maga a vonal csak bemutatási célokat szolgál, így a leghosszabb vezethető útvonal a fenti viszonylat mindössze 15 kilométer.

Íme az átalakított üdvözlőképernyő, balra a vezethető vonatokat, jobbra azok menetrendjét, és összeállítását láthatjuk

Belépéskor egy szépnek mondható grafikus felület fogad minket, de az első alkalommal is látható, hogy a program továbbra sem a látványra helyezi a hangsúlyt. Az indulásig hátralévő időt előrepörgethetjük. A mozdonyunk megjelenésekor nézzünk szét a vezetőálláson. Több nézet közül választhatunk, de a ma már elvárható háromdimenziós vezetőállás egyelőre nem áll rendelkezésre. A mozdonyból a Microsoft Train Simulatorhoz hasonlóan mind a két irányba hátranézhetünk, de a fülkén belül is két lehetőségből választhatunk. Elsőre furcsa lesz, hogy a Zusi 2-ben megszokott segédablak nem áll rendelkezésünkre, így a légfék fővezetékének nyomására vonatkozó adat, a szelvényszám és a sebességértékek kiértékelésében csak a műszerekre támaszkodhatunk – és a vasúti pályára, mi mellett a szelvénykarókat láthatjuk.

A bemutatópályát szépen kidolgozták, de a korábbi hírek szerint a Zusi 2 pályái teljes egészében elindulnak majd az új programmal is

A menesztést egy menesztőtárcsa megjelenése jelzi, induljunk is el. A német bemutatópályán a jól megszokott INDUSI üzemel, nincs ez másként a Zusi 3-ban sem. Figyeljünk tehát a helyes sebességértékekre. A vonalon hamarosan egy alagúthoz érkezünk, sajnos pályavilágítás továbbra sincs a játékban.
A látvány megfelelőnek számít, ne várjunk csillogó-villogó grafikát, Carsten mindig is hangoztatta, hogy ahol a Zusi 2-es változata fut, ott a 3-as is fog. A rövid szakaszon hamar végigérhetünk, értékelés helyett csak az út/idő grafikont kapjuk meg, remélhetőleg a korábbi programhoz hasonlóan ezúttal is lesz a szimuláció végén értékelés.
Érdemes tudni, hogy Carsten korábbi tervei szerint, aki hivatalos licenc-szel rendelkezünk a Zusi 2-höz, az jelentős kedvezménnyel vásárolhatja meg a Zusi 3-at. A Zusi 3 teljes változatának megjelenéséről egyelőre semmilyen hivatalos információt nem tudni, megfelelő pályák és járműállomány nélkül nehéz lesz az indulás.

Köszönjük Halász Péter szakíró, a Magyar Virtuális Vasúttársaság Zusi Üzletágának vezetője segítségét

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.