Megmenekül a boglári gőzös

iho   ·   2016.04.27. 11:15
00kicsi

Az üdülő területét az állam csupán bérbe adta a vasútnak, ez a szerződés járt le mostanában. Az állam sportcélra kívánja hasznosítani a területet, a kiállított gőzösre így már nincs szükség. A mozdony azonban műemléki védettséget élvez, szétvágni – elvileg – nem lehet. A MÁV-tól kapott válasz szerint a vasúttársaság és a balatonszemesi önkormányzat még 2013. március 13-án kötött egy birtokbaadási szerződést, amelyben vállalták a mozdony elszállítását és felújítását, továbbá kiállítását a szemesi állomáson. Mivel az építkezés az utóbbi hetekben felgyorsult, az áttelepítésre Balatonszemes polgármestere újabb ígéretet tett.

A Lokomotív szálló udvarán álló Nyalóka, körülötte már javában folyik az építkezés. A képre kattintva galéria nyílik (Koncz Attila felvételei)

A mozdony a Gőzmegőr honlap listája szerint 1929-ben, 5022-es gyári számon készült a Mávagban, utolsó honállomása Bátaszék volt, hivatalosan 1990 áprilisában selejtezték, ekkor helyezték el a boglári üdülő területén.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!