Megújult a szárnyas Ikarus logó

iho.hu   ·   2023.04.12. 15:00
00_ikarus_uj_logo

Megszüntetve megőrizve alkották meg az új cégért, amivel nem csak a múlt öröksége előtt tisztelegnek, de a piaci és a vizuális trendek változásaira is reagáltak. 

Az Ikarus buszos logók számos változata ismert az 1951-től használt szárnyastól kezdve a közelmúlt modernizált változatáig. Tekintettel arra, hogy a székesfehérvári Ikarus Global továbbra sem adta fel a nemzetközi terjeszkedés lehetőségét, vizualitásában reagált a nagy járműipari cégek utóbbi években újratervezett logóira: a vonalak vékonyabbak, a formák szellősebbek, a harmonikus összhatás pedig leginkább a struktúra arányos kialakításának köszönhető. 

Tökéletes időzítést adott az arculatfrissítésnek, hogy az Ikarus Global márciusban megnyerte a 2017 óta húzódó védjegypereit, a Fővárosi Ítélőtábla pedig jogerősen kimondta, hogy az Ikarus védjegy úgymevezett „jóhírű védjegy”, így abszolút védelmet élvez hazánkban.

(fotók: Vörös Attila)

Amint az sokak előtt ismert, az Ikarus névre 2017 óta több védjegybejelentési kérelmet is beadtak. Ezek rendre: 2017. szeptember 11-én és 28-án a rábacsécsényi, a szárazföldi, légi vagy vízi közlekedési eszközök, autóbusz, trolibusz, majd katonai szállítójárművek, illetve karosszéria gyártásával foglalkozó CSM Holding Kft., 27-én az utazás- és túraszervező Bradács Géza Attila Kehidakustányból, november 13-án pedig a közlekedési és szállítóeszközöket, ezen belül motoros járműveket, automobilokat, dömpereket, teherautókat, traktorokat, karosszériát és mindezek alkatrészeit, valamint tartozékai előállító Műszertechnika Holding Zrt. adott be kérelmet a tárgyban. Még 2018-ban Széles Gábor cége védjegybitorlási pert indított az Ikarus Autóbusz Gyártó Egyedi Kft. ellen, mivel az nem jogutóda a buszgyárnak, és a név birtoklásáról jogvita alakult ki közöttük. Ez a jogi tortúra zárult  most le; az Ikarus név használatára kizárólag az Ikarus Global Zrt. jogosult. 

Az új logó bevezetése alkalmából kiadott sajtóanyagbóül kiderül, hogy a márka fő színe hagyományosan a kék, ami a párhuzamos és merőleges formákkal és a választott betűtípusokkal egységben komoly, határozott és precíz érzetet kelt. Ezt a komolyságot lazítja kicsit a szellős struktúra és a másodlagos színek használata: a lila és a zöld megjelenése melegebb és természetesebb asszociációkat hoz elő. Az optimista, dinamikus érzést tovább erősítik az égbolt ábrázoló fotók és az absztrakt, szelet formázó minták koncepciózus használata. A címbetű fontja rajdhani, a kenyéré exo.

A jelek szerint az Ikarus Globálnál valóban töretlen az optimizmus, a tulajdonos Széles Gábor az elmúlt években alaphangon körülbelül tízmilliárd forintot fektethetett be az Európában kelendő elektromos buszok fejlesztésébe. Az eladások azonban egyelőre nem bíztatóak. Tankó Zoltán, az Ikarus Global vezérigazgatója ennek az okát abban látja, hogy tavaly március óta Magyarországon nem írtak ki e-buszra tendert, ezért a hazai paicon az értékesítésük nulla. Tavaly tizenhét elektromos autóbuszt adtak el a belföldi piacon, a járművek elsősorban a Volánbusznál álltak forgalomba; januárban kilencvenöt százalékos rendelkezésre állást produkáltak! Németországban jelenleg négy e-buszuk fut, Lengyelországban és Romániában kevesebb. Külföldön kisebb, néhány járműre kiírt pályázatokon indulhatnak.

Robbanómotoros autóbusz eladása Európában már nem jóhet szóba, de jelentős érdeklődés mutatkozik néhány tehetősebb szovjet utódállam részéről a dízelbuszok iránt. A tárgyalások folynak, az ügyben legközelebb a nyár második felében várható bejelentés.

Készülnek az októberi, brüsszeli Busworldre is: az iparági seregszemlén mutatkozik be a cég negyedik generációs e-Ikarusának, a V4 sorozatnak a demópéldánya.

(Nyitóképünkön: Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója és az Ikarus új logója Vörös Attila felvételén)

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek