Mi lesz veled NABI?
A NABI története során már volt példa arra, hogy átmenetileg a termelés lassítására, szüneteltetésére kényszerül – mondta Kovács-Gajdács János, a vállalat kommunikációs tanácsadója. Tájékoztatása szerint május végén leszállítják az utolsó járművet is a legutóbbi 150 darabos megrendelésből, ezt követően „ismét szünetelni kényszerül a kaposvári üzem működése”.
A kommunikációs tanácsadó közölte: a NABI vezetése folyamatosan dolgozik azon, hogy még május vége előtt új megrendelést kapjon a kaposvári egység, illetve több elképzelés is van a gyár további működésével kapcsolatban. A következő szűk két hónap során tehát hosszú távú megoldás is születhet, amely az üzem működésének jövőjét biztosítja - tette hozzá.
A NABI munkatársa a sonline.hu hírportál értesülését, miszerint egy török cég érdeklődik a kaposvári üzem iránt, nem kommentálta.
A kaposvári üzemben 2011 márciusában indult újra a gyártás, amikor a kaliforniai Los Angeles közlekedési vállalata újabb, 150 darabos megrendelést hívott le a céggel még 2008-ban megkötött keretszerződésből.
A NABI eddig több mint ötmilliárd forintot fordított a kaposvári üzem elindítására és a különböző fejlesztésekre; ennek eredményeként több mint 500 kompozit buszkarosszériát gyártottak - írta a Sonline.hu, emlékeztetve, hogy a társaság vezetői az év elején még jelezték, hogy újabb amerikai pályázaton kívánnak indulni. Ezzel együtt arról sem tettek le, hogy a magyar piacon is értékesítenek buszokat.
A kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben tették le, és két évvel később indult meg a különleges és rendkívül üzemanyag-takarékos buszok gyártása.