Mikádó-hadművelet: támadás Argentína ellen
Az akcióban a Brit Királyi Légierő Lockheed Martin Hercules C1-esei szállították volna Argentínába a Különleges Légi Szolgálat (SAS) 22. ezredének katonáit. Méghozzá éjjel, az Amerikai Légierőtől kapott, első generációs éjellátó szemüvegekkel, mélyrepülésben. A tervek szerint az Ascension-szigetekről elinduló Herculeseket Handley Page Victor K.2 tankergépek látták volna el üzemanyaggal, két légiutántöltés során. Az extrém nagy távolságú repülési feladat akkor és ott megszokott volt: a légihíd üzemeltetése során a 70. század XV179 lajstromjelű Hercules C.1-ese világrekordot is felállított. A szintén Vulcan tankerekkel támogatott géppel 1982. június 18-19-én 28 órás és 3 perces repülést hajtottak végre. Szomorú érdekesség, hogy a világrekorder gép és akkori személyzete háborúban esett el. A Herculest Irak fölött lőtték le 2005. január 30-án. A mélyrepülést végző gépet találat érte, s a jobb szárnyból leszakadt egy hét méternyi darab. Az irányíthatatlanná vált gép lezuhant, a fedélzeten lévő nyolc fő életét veszítette.
De vissza a Falkland-szigetekre: a Herculesek a különleges erők katonáit, felfegyverzett Land Rover terepjáróit 13 órányi repülés után az argentínai Rio Grande repülőtér betonján tették volna ki. Az SAS katonáinak az itt állomásozó argentin vadászbombázókat, a hajóelhárító rakétáikkal később véres brit veszteségeket okozó Dassault-Breguet Super Étendard-okat és magukat az Exocet hajó elleni rakétákat kellett volna semlegesítenie. A felrobbantásra ítélt gépek az Argentin Haditengerészet Légierejének állományába tartoztak. Franciaország 1981. augusztusa és novembere között öt repülőgépet és öt AM39 Exocet hajó elleni irányított rakétát szállított le Argentínának. A gépeket és fegyvereiket természetesen be is vetették a brit tengeri és szárazföldi erők ellen a Falkland-szigeteken és az azt körülvevő tengeren.
A Mikádó-művelet során az SAS katonái magukra maradtak volna: legjobb esetben a Tűzföldön, a tengerparton lévő Rio Grande repülőtérről a semleges Chile közeli területeire tudták volna magukat átverekedni. A határig azonban körülbelül 70 kilométert kellett volna megtenniük az ellenséges területen. A Herculesek szintén Chilébe, a Punta Arenas légitámaszpontra repültek volna – feltéve, ha túlélik a leszállást Rio Grandéban.
Az előzetes felderítést egy Westland Sea King Mk4-es helikopter feláldozásával kísérelték meg május 16-án: a HMS Invicible fedélzetéről indított, a 846. század álományába tartozó minden, a feladathoz felesleges rendszerétől megfosztott géppel elérték Argentínát. A nagy ködben viszont nem sikerült az SAS felderítőit a földre juttatni, így Chilébe repültek s a határtól alig néhány kilométerre, már a semleges országban leszállva felgyújtották a gépet és megadták magukat a chilei hatóságoknak. A felderítés elmaradt, így nem lehetett tudni, a gépek és a rakéták egyáltalán a Rio Grande bázison vannak-e, illetve a kivégzésre ítélt argentin pilóták háló- és étkezőkörletei hol is helyezkednek el. Az akciót így lefújták, s mire a B-tervet, azaz a felfújható csónakon bejuttatott SBS-katonák felderítő akcióját megszervezték, véget ért a háború.