Negyedszázad, négyezer vonat

iho   ·   2016.10.04. 14:53
00kicsi

Az esztergomi gyárat kereken huszonöt éve, 1991-ben alapították – de gondolnánk-e vajon, hogy a gépkocsigyártás igen későn jelent meg a japán cég portfóliójában? Az ipari forradalom terjedésével ugyanis 1909-től először szövőgépeket készítettek, az első motorkerékpár 1952-ben, az első személyautó, a japán miniautók premierjeként csak 1955-ben gördült ki a gyárkapun. Az esztergomi üzemet a Japánban Suzuki Cultus, a világon máshol Swift néven megismert autójának készítésére hozták létre, és az elmúlt huszonöt évben a világ 128 országába exportálják.

Az ünnepi Suzuki-vonat Komárom első vágányán. A képre kattintva galéria nyílik (Kemsei Zoltán felvételei)

A szállításban a kezdetektől fogva a MÁV (később a Rail Cargo Hungaria) jeleskedett, mindezidáig összesen ötmillió vonatkilométert teljesítve, ez egyben mintegy 4500 kilométer hosszú vasúti szerelvényt jelentene. Egy szerelvény általában 180–200 autót szállít, célállomásuk valamelyik európai kikötő: Zeebrugge (Belgium), Rotterdam (Hollandia) vagy Lübeck (Németország).

Autószállítók, ameddig a szem ellát

A négyezredik vonatot ünnepélyes keretek közt menesztették. Komárom állomásának első vágányán a molinókkal díszített 027-es, a Rail Cargo Hungaria színeiben díszelgő Gigant állt a húszkocsis (itt emeletes ikerkocsik értendők, azaz tekintélyes vonatról van ám szó!) szerelvény élén. A köszöntő beszédek elhangzása után Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, CEO, és Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. igazgatósági tagja, értékesítési és marketing operatív igazgató ünnepélyesen kezet fogott a szerelvény előtt, utána már csak a Railjetet kellett elengedni a menesztésig. A jubileumi szerelvény rakományának célja a belgiumi Zeebrugge, onnan Angliába, majd a tengerentúlra hajókkal szállítják tovább az esztergomi Suzukikat.

Ünnepélyes kézfogás a menesztés előtt (balra Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. igazgatósági tagja, értékesítési és marketing operatív igazgató, jobbra Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, CEO)

A gyár és a tehervasút rugalmasan kezelte a 2-es vonal sorozatos – és jelenleg is tartó – vágányzárait, a lassan évi kétszázezret közelítő értékesítés (a 2014-es 150 ezer 578 autó után 2015-ben már 181 ezer 115-öt gyártottak és adtak el) növekedését is követni tudja a vasúti fuvarozás, időben célhoz juttatva a rakományt.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek