Négyszáz konténerszállító kocsit szerez be az Ír Vasút

A kombinált árufuvarozás kötöttpályás elemét kiszolgáló kocsikat a WH Davis szállítja le, legkésőbb 2035-ig.
Május elején az ír nemzeti vasúttársaság, a Iarnród Éireann már hírül adta azon szándékát, hogy 150 pőrekocsit vásárol az Egyesült Királyság utolsó független – értsd: nem külföldi tulajdonban lévő – vasútikocsi-gyártójától, a WH Davistől. Ezek, a gyártó nottinghamshire-i üzemében épített kocsik az Ír Vasút lejárt fővizsgájú, több mint ötven éves járműveit váltanák ki, és 2027-ig folyamatosan állnának forgalomba. Ez a 44 millió euró értékű kontingens a címben is jelzett, összesen négyszáz konténerszállító teherkocsira szóló keretszerződés értelmében érkezik az írországi vasútra.
A kocsik 20–45 láb hosszú konténerek – hűtő-, ISO-tartály- és gyűjtőkonténer – szállítására alkalmasak. Tervezési súlyuk típustól függőn 17–20 tonna, hasznos teherbírásuk 62–65 tonna, egyharmadával több, mint a jelenleg szolgálatban álló, hasonló jellegű kocsiké. Engedélyezett legnagyobb sebességük (110 km/óra) is felülmúlja az elődökét (80 km/óra).
A céges kommüniké természetesen kitér arra is, hogy a keretmegállapodás Írország nemzeti klímavédelmi céljaival összhangban lehetővé teszi a vasúti árufuvarozási szolgáltatások bővítését. Az üzletági volumenek növekedését várják Írországban az Atlanti-óceánra néző Foynes kikötőjébe vezető, jelenleg még használaton kívüli árufuvarozási vonal 2026 tavaszán esedékes újranyitásától is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!