Nemzetközi különvonat a 142-es mellékvonalon

Szever Dániel   ·   2013.05.25. 09:00
Masolat_-_CSC_2279

Május 22-én délelőtt hétnapos útjára kerekedett az évente csak egy alkalommal, Isztambulba közlekedő vonat. Budapest és Kecskemét között az M41 2140-es továbbította. Szerelvénye négy országot is érint útjának céljáig, ahol utasai megtekinthetik a híresebb látnivalókat. Már a 142-es vonal is tartogatott érdekességeket, ezért a luxuskocsikból összeállított vonat az első napon kerülőt tett Kecskemét felé. Elsőként a Lajosmizséhez közel eső Lajos-tanya ideiglenes megállóhelyen állt meg. Az itt leszállt érdeklődőkért körülbelül két órával később visszajött a vonat, addig a magyarországi puszta élményében részesülhettek, és egy lovasbemutatót is megtekinthettek a különmenet utasai.

A Desiro motorvonatok magyarországi üzembe helyezése óta egyre kevesebb szerephez jutnak az M41-esek ezen a környéken. Kiszorulásukban jelenleg közrejátszik a 2-es vonal felújítása is, mert feladataik döntő többségét az ott felszabadult motorvonatok vették át. Évtizedekkel ezelőtt léteztek olyan járatok, amik ingavonatként közvetlen összeköttetést jelentettek Budapest és Kecskemét között, de Lajosmizsén már hosszú ideje Bz-re kell átszállniuk az utasoknak, függetlenül attól, hogy a pálya további része műszakilag elbírná a Csörgőket is. A Bács-Kiskun megye székhelyén álló fűtőházig már a kilencvenes évek végén is csak napi vizsgájuk erejéig jutottak el a vonalon dolgozó M41-esek.

A Danube Expressz érkezése Lajosmizsére<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a felvételeket a szerző készítette)</br>

Kapcsolódó hírek