Nohab, kővonattal

Jermann Kálmán   ·   2015.05.20. 18:45
00kicsi

A politikai korrektség azt kívánja, hogy a szergejes anyag után jöjjön egy nohabos. És a változatosság is gyönyörködtet. Az erősen kivételezett pozíciójú (alapvetően mérőkocsit húzkodó) 017-es és a két másik meglévő csíkos (ezek majd később kerülnek a kamerák elé) helyett a gyári festésű, narancs M61 019-es bújt elő a tárolóról, és egy vonatkeresztet is megvárva dübörgött végig a tájon, négyperces időtartamban. A benne lévő hangdekóder vélhetően korai ESU. A csíkosokban ennél sokoldalúbb újabb ESU és Digitools dolgozik, de ez is felidézi úgy-ahogy a Nohab zajait.

Frissen kitermelt ágyazatkő tolja lefelé a Nohabot<br>(a szerző felvételei)

A vontatott szerelvény kissé szedett-vedett, spórolós gyűjtés eredménye (ahogy a dekóderek közül is csak a hazai gyártmányú érkezett újonnan): ami épp eladó volt a használtpiacon. Ezért aztán két négytengelyes Liliput, továbbá vegyesen kéttengelyes Fleischmann és Roco – ráadásul idegen felségjelzésű – önürítős, valódi kővel töltött vagonok sorakoznak az M61-es mögött.

Később állt forgalomba a Dácsia és az MDmot, mégis hamarabb nyugdíjazták őket, mint az M61 019-est

És bár van némi csalás, mert a tartályok alját könnyű habanyag tölti ki, így is olyan nehéz, hogy lejtmenetben rendesen megtolja – na, nem a mozdonyt, hanem a kuplungszerkezetét, szét is akadt, cserélni kellett a kengyeles kapcsolót rugóval megerősítettre. Csínján kell bánni az ilyen tömegnöveléssel, hiába lesz ettől élethű, Uzsáról indultnak látszó a tehervonat. Ugyanott felfelé a Roco Nohab persze meg sem nyikkan, sokkal komolyabb szerelvénnyel is elbánna.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek