Olaszország: hadrendbe lépett a HH-139A

iho/repülés   ·   2012.03.09. 15:00

A 10 megrendelt AgustaWestland HH-139A közepes kutató-mentő helikopterből az első gép kezdte meg a szolgálatot március 8-án. Az ünnepélyes „fogadásra” a Cervia Légitámaszponton került sor. A gépekkel a licencgyártású Agusta-Bell HH-212 és a lassan nagypapakorba érő Sikorsky HH-3F Pelican helikoptereket egészítik ki, az ország több támaszpontján kutató-mentő feladatkörben használva őket. A tervek szerint a maradék kilenc gépet is még 2012 végéig leszállítja a gyártó. Az AgustaWestland még az idén átadja az első, a hadseregnek szánt AW139M szállítóhelikoptereket is.

Az AgustaWestland HH-139A helikoptere <br>(fotó: AgustaWestland)

A típus alapját a 15 személyes AgustaWestland AW139 helikopter jelenti, melyet megerősített és meghosszabbított futóművel, nagy teherbírású elektromotoros csörlővel, elektrooptikai felderítőrendszerrel, infravörös kamerákkal, keresőreflektorral, külső hangszóróval és a vészhelyzeti vízre szálláshoz légzsákrendszerrel láttak el. A gép belső terébe pedig a megfelelő egészségügyi eszközöket, rendszereket építették be. A gép kommunikációs rendszerét is alaposan kibővítették, titkosított csatornákkal is ellátták. Az AW139-es 165 mérföldes (306 kilométer per óra) sebességgel és kiegészítő póttartályokkal 570 mérföldes (1060 km-es) hatótávolsággal repülhet.

A Sikorsky HH-3F még hadrendben marad<br>(fotó: aviocesis.it)

Az olasz légierő teljes egészében megújítja kutató-mentő flottáját. A HH-101 Caesar fogja felváltani a HH-3F Pelicanokat a harci kutató-mentő feladatokban. A program szerint az idén átadandó tíz HH-139A csak átmeneti megoldás lesz a közepes kutató-mentő gépek kategóriájában: a végleges megoldást a teljesen új, jelenleg még csak fejlesztés alatt álló AW149-esből kialakított helikopter jelenti majd. A tervek szerint a gép prototípusa 2013-ban fejezheti be az engedélyekhez és a típusbizonyítványhoz szükséges berepüléseket, hatósági vizsgálatokat.

Kapcsolódó hírek