Oroszellenes szankciók, zavarok a légiközlekedésben

iho   ·   2014.08.04. 17:47
Dobrolet_2nd__cim

Lassan érzékelni már az Oroszországgal szembeni szankciók hatásait, legalábbis az oroszok egyre több mindenről állítják, hogy a zavar a „negatív politikai és gazdasági helyzet” miatt következett be. A rubel gyengülése mellett erre hivatkozik egy nagy orosz utazásszervező, amelynek összeomlása miatt nem kevesebb mint 27 ezer orosz turista ragadt külföldi üdülőhelyeken. A Turpomos ügynökség, amely oroszok külföldi utazásait biztosítja, közleményében azt jelzi, hogy több országban, köztük Bulgáriában, Egyiptomban és Tunéziában rekedtek oroszok, akikért gépeket kellene indítani, hogy hazahozzák őket. Nemrég tönkrement egy másik utazási, iroda, a Néva is. Egyes nyugati elemzők szerint azért bomlott meg a cégek egyensúlya, mert az orosz állami alkalmazottaknak biztonsági okok miatt megtiltották a külföldi utazásokat.

Az Aeroflot leányvállalataként alakult első orosz diszkont légitársaság. a Dobroljot felfüggesztette működését és leállította gépeit. Mint beszámoltunk róla, a vállalkozás tavaly ősszel indult, tavasszal kapta meg első két Boeingját és egy Superjet S100-ast, augusztusban tervezték a következő kettő átvételét. Év végére nyolc, 2018-ra negyven teljesen economyra berendezett Boeing 737-800-as alkotná a flottáját a tervek szerint, és 2016-ra már külföldi járatokat is terveztek a hálózati cégekhez képest negyven százalékkal olcsóbb jegyekkel, emikből már több tízezret előre eladtak. A Ria Novosztyi szerint azért kell leállítani a járatokat, mert érvénytelenítették a jelenleg használt gépek bérbeadási szerződését, de más forrás szerint hasonlóan felbontották a szerződéseket, amelyek a karbantartást, a biztosítást és a léginavigációs szolgáltatásokat jelentették a társaságnak.

A Dobroljot járatait a hírügynökség szerint az Orenburg Airlines veszi át. A Dobroljot az elsők egyike volt, amelyek a Krím-félsziget annektálása után járatot indítottak, az új légi kapcsolatok megnyitását egyébként az orosz kormány különféle ösztönzőkkel támogatta.

A Dobroljot Seremetyevóról a krími Szimferopolra és Volgográdba repült, az Európai Unió szankcióira hivatkozva ezek leállítása mellett a Szamara, Ufa, Perm, Jekatyerinburg, Szurgut és Kazany célállomásokra tervezett új járatainak beindítását is elhalasztja. Kérdés, hogy a fejlemények miatt a cég lemondja-e repülőgép-rendelését az amerikai gyártótól.

Érdekes mozzanata a történéseknek, hogy az ITAR-TASSZ, tehát az állami hírügynökség jelentése szerint egy dúsgazdag orosz üzletember, Putyin elnök közeli barátja, Gyennadij Timosenko személyes használatú gépe is a földre kényszerült, mert az amerikai gyártó, a Gulfstream nem vállalja a továbbiakban a gép üzemeltetését és szervizelését, a pilóták pedig nem használhatják a gépbe épített navigációs rendszereket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek