Osztrák próba magyar pályán
Szó sincs menetrendváltással sem a Szeged–Innsbruck (–München, –Zürich) közvetlen vonatok közlekedéséről, sem pedig a kihasználatlan szerelvények belföldre forgatásáról. Akkor mi járatban volt az ország eme szegletében ritka madárnak számító szerelvény három napon át?
Az Alstom nyerte meg az ÖBB járműveinek fedélzeti ETCS-berendezésének beszerelésére kiírt tendert. Elsőként a railjetek vezérlői kapják meg a berendezést, és mivel Magyarországon, a szerelvények által rendszeresen járt 1-es vonalon is kiépítették, valamint a vezérkocsik ismerik a magyar EVM üzemmódot is, kézenfekvő volt a hazai próbafutásuk is.
A bordó kocsikat azonban nem a saját színterv szerint festett 200-as Taurus húzta: a szerelvény élén ÖBB-vörös mozdony pompázott. A railjetek vonógépei ugyanis – kevés kivétellel – csak útvonalkorlátozással közlekedhetnek Magyarországon, az 1-es vonal és a Körvasút kivételével másfelé nem járhatnak.