Piper tetőn, Ancsa háton, bot kézben – érdekes esetek
A kaliforniai Ponoma városában egy irodaépület tetején landolt egy egymotoros Piper PA-28-as túragép: a pilótát kórházba szállították, eltört az egyik lába és fejsérülései is vannak, de az állapota nem életveszélyes. Ellentmondásosak a jelentések arról, utazott-e más is a gépen, de ha volt is utasa a Pipernek, annak nem esett baja, mert csak egy sérültet szállítottak kórházba. Az FAA természetesen vizsgálja a különös esetet.
A gép több beszámoló szerint gyakorlatilag kényszerleszállt az amúgy nem túl tágas lapos tetőre, miközben a néhány kilométerre lévő Brackett repülőtér felé tartott. Gyanítható, hogy a motorjával volt baj, szemtanúk füstöt is láttak a Piperből szivárogni, amikor a gép a tetőre siklott, más hírek szerint a pilóta rádión is jelentette a vészhelyzetet. A pilótát tűzoltók hozták le a létrájukon a tetőről.
Tűznek egyébként a helikopterekről készült felvételeken nem volt nyoma, viszont a gép orr-része alatt beszakadt a tető borítása, vagyis azért elég komoly erővel érkezhetett a Piper a tetőre.
A másik eset is Kaliforniában történt: a helyszín messzi, a típus viszont ismerős, San Bernardino repülőtere körzetében, Los Angeles környékén ugyanis egy An-2-es került bajba. A jelentések szerint a gép motorja leállt a pálya megközelítése közben, a pilóta egy kis tisztásra tette le a gépet a házak között, miután átszakított néhány légvezetéket, a nagyon rövid terepen fékezve pedig az Ancsa fejreállt, de sem a pilóta, sem az utasa nem sérült meg.
Az Antonov egy régi, főképp katonai gépeket üzemben tartó szervezet, a Commemorative Air Force tulajdona, beceneve Panda, és a sárgára festett nagy kétfedelű ismert és kedvelt résztvevője volt a nyugati partvidék repülőnapjainak.
A harmadik furcsa eset, amiről az AVweb beszámol, Kanadában történt, a főszereplő ugyancsak egy Piper, a népszerű Cherokee. Manitobában egy ilyen géppel zajlott épp egy kezdő pilótajelölt kiképzése, és ugyancsak a pálya megközelítésének utolsó szakaszán történt a furcsa eset: miközben az oktató enyhén „belenyúlt” a növendék mozdulataiba, a maga oldalán a botkormány egyszerűen az oktató kezében maradt. Szerencsére a növendék oldalán rendben működött a kormány, és a gép simán leszállt, de az eltört alkatrészeket megkapta a repülésbiztonsági testület, a vizsgálat pedig hasonló korú és típusú gépeken a kérdéses helyen repedéseket tárt fel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!