Próbarepülések a kínai hordozón

MTI   ·   2012.11.05. 08:04
cim2

Folyik a leszállást és felszállást gyakorló kiképzés Kína első repülőgép-hordozóján, a Liaoningen – erősítette meg első ízben hétfőn a védelmi minisztérium.

A pilóták kiképzésére utaló jelentés közli, hogy a vadászgépekkel az érintéses átstartolást gyakorolják, ami azt jelenti, hogy a hajó fedélzetét érintve a gépek – megállás nélkül – ismét a magasba emelkednek.

A kiképzésről szóló első közleményt azután adták ki, hogy az interneten olyan fotók láttak napvilágot, amelyeken a J–15-ös, repülőgép-hordozóra telepíthető, szárazföldi és vízi támadásra bevethető kétüléses harci gépek voltak láthatók. A J–15-ös ezen változatait ugyanaz a Shenyang Aircraft Corporation (SAC) gyártja, amely a napokban próbarepülést végzett J–31-es „lopakodóval” is. (A J–15 egyébként az orosz Szuhoj Szu–33-as kínai „leszármazottja”.)



A Global Times című napilap által megszólaltatott szakértő szerint ez a kezdeti tréning utolsó szakasza egy repülőgép-hordozó pilótáinak kiképzési folyamatában. A cél, hogy a leszállás esetleges akadályoztatása esetén a pilóták megfelelően tudják kezelni a helyzetet, elkerüljék a balesetet, csökkentsék a helyzet váratlanságából és a félelemből keletkező kockázatot.

Jin Csuo ellentengernagy egy közelmúltbéli televíziós interjúban arról beszélt, hogy a haditengerészet további repülőgép-hordozók építésére készül, továbbá az ezekhez szükséges vadászrepülőgépek fejlesztésére, valamint új tengeralattjárók, rombolók és fregattok hadrendbe állítására.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.