Próbázik az új ukrán motorvonat

iho/vasút   ·   2012.05.10. 10:42

Megkezdődtek a márciusban érkezett első HRCS2 intercity-motorvonat próbafutásai az ukrán vasútvonalakon. A 2012-es labdarúgó-Eb-re készülő Ukrajna 307 millió dollár (azaz 67,5 milliárd forint) értékben vásárolt tíz kilenckocsis villamos motorvonatot a dél-koreai Hyundai-Rotemtől. A következő szerelvény májusban érkezik keleti szomszédunkhoz, a tervek szerint a kontinensviadal idejére négy motorvonatot tudnak majd forgalomba állítani – írja a Railway Gazette.

Az ukrán vasút tájékoztatása szerint az új intercityvel napi három pár Kijev–Lvov és Kijev–Harkov fordát bonyolítanak majd, illetve a Kijev–Donyeck viszonylatra is jut majd Hyundai-vonat naponta kétszer. A HRCS2-esek 180-as sebességre alkalmasak, ám kezdetben 160 kilométer per órára engedélyeztetik őket.

Honlapján helyből nagy sebességű vonatnak titulálja az ukrán vasút 160 kilométer per óra végsebességű járművét <br>(fotó: www.uz.gov.ua)

Utastájékoztató monitorok és számtalan, az ukrán vasúton eddig ismeretlen szolgáltatás

A széles nyomtávú motorvonatok kilenc, egyenként 21,7 méter hosszú és 3500 milliméter széles, rozsdamentes acélból készült kocsiból állnak. A normál nyomtávú vasútvonalakon megszokott vonatoknál jóval szélesebb kocsikban első osztályon 2+2-es, másodosztályon 2+3-as üléskiosztást alkalmaznak. Ezzel 579 ülő utas befogadására alkalmas a jármű.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.