Reform előtt az izraeli vasút
Strukturális reformokról döntött az izraeli kormány és az államvasút igazgatósága. A személyszállítás, a forgalomirányítás, az infrastruktúra és a távközlés továbbra is a vasúttársaság kezelésében marad, azonban önálló leányvállalatot hoznak létre az áruszállítás, a járműkarbantartás és az ingatlanhasznosítás számára – írja a Railway Gazette.
Míg az ingatlankezelő leányvállalat hosszabb távon is az államvasút tulajdonában marad, az áruszállítás többségi tulajdonjogát magánbefektetőknek szeretnék eladni.
Kiszervezik az izraeli vasút IC3-as gumiorrú motorvonatainak karbantartását: a gyártó ABB Scandia jogutódja, a Bombardier javítja majd a szerelvényeket. Az előkészítés alatt álló villanymotorvonat-beszerzések után állományba kerülő járműveket is a gyártónak kell majd karbantartania. Ezzel az államvasút – a szakszervezetek tiltakozásának kíséretében – megszabadul gépészeti tevékenységének jelentős részétől.